تولید ۱۰ درصد تخم مرغ کشور در آذربایجان شرقی

رئیس جهادکشاورزی مرند گفت:حدود ۱۰ درصد تخم مرغ کشور در آذربایجان شرقی تولید می شود و این شهرستان نیز قطب تولید تخم مرغ در استان است.

آقای اللهیاری گفت:سالانه بیش از ۱۹ هزار تن تخم مرغ در مرند تولید می‌شود و طی امسال حدود ۱۲ هزار تن تخم مرغ به استان‌های همجوار صادر شده است.

آقای اللهیاری ادامه داد: ظرفیت تولید تخم مرغ در شهرستان مرند افزون بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ است که موجب اشتغال ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شده است.

وی افزود: شهرستان مرند دارای ۳۶ واحد مرغداری تخمگذار به ظرفیت کل یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه و تولید سالانه حدود ۱۹ هزار تن و روزانه بیش از ۵۳ تن تخم مرغ خوراکی است.

آقای اللهیاری ادامه داد: میزان سرمایه گذاری انجام یافته در بخش مرغ تخمگذار مرند رقم قابل ملاحظه‌ای است و در آینده نزدیک نیز چند واحد پرورش مرغ تخمگذار و گوشتی در این شهرستان راه اندازی می‌شود.

آقای نوبهار رئیس امور دام جهادکشاورزی مرند گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید واحد‌هایی موفق هستند که در زنجیره کامل تولید قرار بگیرند یعنی از تولید جوجه یک روزه گرفته تا پرورش پالت فعال باشند.

آقای حاجی زاده مدیر عامل مرغداری مرند هم اظهار کرد: ظرفیت مرغداری قبلا ۱۶ هزار قطعه‌ بود که به تدریج افزایش یافت تا به ظرفیت ۳۵۰ هزار قطعه‌ رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.