مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۹ معدن غیرفعال در استان احیا شده که سه مورد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به احیای ۱۹ معدن غیرفعال، گفت: همچنین امسال ۵۴ واحد معدنی از طریق مزایده در استان به مرحله احیا رسیده در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال، ۴۱ واحد بود.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال، ۴۱۰ مورد بازدید نظارتی و ۹۲ مورد تعیین تکلیف معادن در آذربایجان‌غربی انجام شد که در هر دو بخش در مقایسه با پارسال افزایش حدود ۲۰ درصدی داشته ایم.

وی در خصوص میزان حقوق دولتی دریافتی از معادن نیز افزود: امسال ۴ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال در این بخش وصولی داشتیم که نسبت به ۲ هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال مدت مشابه پارسال ۱۸۶ درصد افزایش دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: همچنین در ۹ ماهه امسال، ۴۷ پروانه اکتشاف معدنی، ۲۴ فقره گواهی کشف و ۴۱ پروانه بهره‌برداری معدنی در استان صادر شده که نتیجه آن، جذب سرمایه‌گذاری ۲۱۱ میلیارد ریالی در حوزه گواهی‌های کشف، هزار و ۱۲۱ میلیارد ریالی در بخش پروانه‌های بهره‌برداری و اشتغال ۲۹۰ نفر در بخش معدن بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.