منصوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

موشک‌های سپاه پاسداران نشان داد که مقر تروریست‌ها دیگر جای امنی نیست

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: ما می‌خواهیم به دیگران یاد بدهیم که می شود جلوی قلدری جریان استکبار ایستاد.

جواد منصوری کارشناس سیاست خارجی اظهار کرد: در سال‌های گذشته جمهوری اسلامی ایران اثبات کرد که هیچ‌گاه زیر بار توطئه، زورگویی و قانون شکنی دیگران نمی رود. ما از ابتدای انقلاب در مقابل گروهک‌های ضد انقلاب، تجزیه طلب‌ها و ارتش صدام که توسط چندین کشور پشتیبانی می شد ایستادیم و چندین هزار شهید دادیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه‌ها ساکت نمی‌ماند و ممکن است خیلی از اقدامات صورت گیرد و مصلحت ندانند که آن را مطرح کند.  

منصوری افزود: نکته بعدی آن است که ما می‌خواهیم به دیگران هم یاد بدهیم که می شود جلوی قلدری جریان استکبار ایستاد. اکنون عراقی ها، حزب الله، یمنی‌ها و فلسطینی‌ها ایستاده اند، این بسیار مهم و بی سابقه است. 

وی افزود: این پاسخ‌ها ادامه دارد تا عوامل و دولت‌هایی که اقدامات تروریستی را طراحی می‌کنند بفهمند که اقداماتشان فایده ای ندارد، خسارت‌هایی که می‌دهند سنگین است، بنابراین کار‌هایی که ممکن است برای بعضی از کشور‌ها موفقیت آمیز باشد برای جمهوری اسلامی ایران تاثیری ندارد.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: نکته آخر آن است که ما به نفع ملت‌های دیگر نیز عمل می‌کنیم یعنی اگر عوامل موساد را بزنیم به نفع سایر کشورهای منطقه است برای آن که این عوامل برای کشور‌های دیگر هم مشکل ایجاد می‌کنند. با عملکرد ما طبیعتا و تضعیف این تروریست‌ها خروجشان از منطقه به نفع همه است.

وی اظهار کرد: معمولا در این عملیات‌ها مسئله این که تعداد کشته‌ها و چند نفر است و افراد کشته شده چه کسانی  هستند و کجا موشک‌ها اصابت کرده است مسئله دوم است. موضوع اول آن است که جمهوری اسلامی قادر است موشکی شلیک کند و به مقر آن‌ها بخورد، حالا ممکن است تلفات بالا باشد و یا اینکه خسارات کم و زیاد باشد، اما این حمله‌ها نشان می‌دهد که مقر تروریست‌ها دیگر امن نیست، این مسئله اصلی است.

منصوری درباره تجهیزات نظامی کشورمان اظهار کرد: واقعیت آن است که در حال حاضر سازمان‌های نظامی ما روی دور تولید انبوهی از ابزار‌های جدید افتاده اند و در نتیجه ملاحظه می‌شود که حتی تعدادی از ساخته‌ها را نیز هنوز کسی نمی‌داند که ما چنین دست آوردی داشته ایم. بنابراین باید بدانیم که موشک‌هایی که امروز شلیک شده است قطعا کارآمد‌تر از موشک‌هایی است که سال گذشته پرتاب شده است.

او ادامه داد: این موشک‌ها مطمئنا دقیق‌، قوی‌ و با تخریب بیشتر بوده‌اند اما این که به چه اسمی بوده و به چه شکلی پرتاب شده موضوعات ثانویه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار