توقف طرحهای توسعه پتروشیمی در پالایشگاه اصفهان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اجرای طرح‌های توسعه پتروشیمی در پالایشگاه اصفهان متوقف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: طرح‌های توسعه پتروشیمی و آزمایشگاه در مجموعه پالایشگاه اصفهان با ورود محیط‌زیست متوقف شد.

احمد رضا لاهیجان زاده با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان طبق قانون اجازه توسعه در شعاع ۵۰ کیلومتر شهر ندارد، افزود: طبق ضوابط و قوانین احداث صنعت جدید در شعاع ۵۰ کیلومتر ممنوع است و پالایشگاه اصفهان در حریم شهر قرار گرفته و موضوع سوم اینکه طرح‌های توسعه آن با سند آمایش سرزمینی مطابقت ندارد.


او گفت:طرح‌هایی که پالایشگاه اصفهان انتخاب کرده بود مشمول ارزیابی محیط زیست است، زیرا هر صنعت پتروشیمی که بخواهد ایجاد شود باید گزارش ارزیابی ارائه کند که این مهم به استان اصفهان تنفیذ نشده بود.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه چهار مغایرت قانونی و فنی در کار پالایشگاه وجود داشت، گفت: از این رو رسماً نامه نگاری و اعلام کردیم که اقدامات پالایشگاه سریعاً متوقف شود و با حکم قضائی پیگیر این امر شدیم و به استناد نامه طرح‌ها را متوقف کردیم و قصد داریم این طرح‌ها بررسی فنی شود.


لاهیجان زاده ادامه داد:طرح بهینه سازی تولید سوخت پالایشگاه مصوبه دولت را دارد و موضوع مدیریت پسماند باقیمانده و بخشی از گوگرد آن در این مجموعه قابل بررسی و تعامل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۲:۴۸ ۲۷ دی ۱۴۰۲
طرحهای ‌پتروشیمی جدید باید در مسیر آزادراه شاهچراغ و یا مسیر اصفهان سلفچگان و یا به شعاع پنجاه کیلومتری در بیابان‌های شرقی ساخته و یا صنایع دود زا انتقال داده شوند