دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان گفت: ۴۵ مسجد در سطح استان و ۲۳ مسجد در شهرستان زنجان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۴ مسجد برای خواهران، هفت مسجد برای برادران و ۲ مسجد دانشجویی است.

حجت الاسلام دوست علی محمدی با بیان اینکه ۴۵ مسجد در زنجان پذیرای معتکفان است گفت: بر این اساس معتکفان در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه برابر با پنجم، ششم و هفتم بهمن ۱۴۰۲ به مدت سه روز در مساجد معتکف می‌شوند و تمامی افراد می‌توانند در اعتکاف رجبیه ثبت نام کنند.

دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان گفت: نام‌نویسی از معتکفان امسال از روز پنجشنبه ۲۸ دی سال جاری آغاز می‌شود و تا سوم بهمن ادامه دارد، علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم معنوی می‌توانند جهت ثبت نام از ساعت ۹ صبح تا زمان اذان مغرب به امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان مراجعه کنند.

محمدی افزود: هزینه ثبت نام اعتکاف امسال طبق نظر شورای ستاد اعتکاف زنجان برای هر نفر مبلغ چهار میلیون ریال بوده که برای اعتکاف مادران و کودکان به ازای هر کودک مبلغ یک میلیون ریال افزوده می‌شود.

وی با اشاره به زیست مومنانه در اعتکاف، گفت: رهبر معظم انقلاب بیان کردند که معتکف‌ها به سمتی بروند که تمرینی برای زیست مومنانه و تقوای اجتماعی داشته باشند، زیرا جامعه امروز ما به تقوای جمعی و تقوای اجتماعی نیازمند است.

این مسوول ادامه داد: به همین خاطر تلاش شده است که معتکفان بتوانند در فضای اعتکاف تمرینی برای زیست مومنانه داشته باشند و این امر در زندگی آنان و بدنه جامعه نیز جاری شود.

دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان خاطر نشان کرد: مجوز برگزاری مراسم اعتکاف امسال تنها از سوی ستاد مردمی اعتکاف صادر می‌شود و سایر مجموعه‌ها نیز باید با هماهنگی و مجوز این ستاد اقدام به برگزاری این مراسم کنند.

برچسب ها: اعتکاف ، ستاد اعتکاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.