آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ فلسطینی هم اکنون در زندان‌های رژیم صهیونیستی حضور دارند.

در کنار توحش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر علیه فلسطینیان در نوار غزه که منجر به جان باختن بیش از ۲۴ هزار غیرنظامی شده است، ارتش صهیونیست به طور گسترده اقدام به بازداشت شهروندان در کرانه باختری کرده است؛ موضوعی که سازمان‌های حقوق بشری نسبت به آن هشدار داده اند. 

به گزارش الجزیره، جامعه زندانیان فلسطینی امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دستکم ۸ هزار و ۸۰۰ فلسطینی اکنون در بند رژیم صهیونیستی هستند. 

در بیانیه منتشر شده از سوی این گروه آمده است: حقیقت این است که اطلاعات کمی درباره زندانیان فلسطینی در بند اسراییل وجود دارد. این بدان معناست که احتمال آنکه شمار زندانیان بیشتر از میزان اعلام شده باشد، وجود دارد. 

امانی صراحنه، سخنگوی این جمعیت در این باره گفت: هم اکنون ۹۰ زن در زندان‌های اسراییل به سر می‌برند که ۵۳ تن از آن‌ها اهل غزه هستند. همچنین در میان زندانیان فلسطینی نام ۱۶۶ کودک نیز به چشم می‌خورد. 

در میان زندانیان فلسطینی، ۳ هزار و ۲۹۰ تن تحت بازداشت اداری هستند. این امر بدان معناست که این افراد بدون تفهیم اتهام و وجود شواهد و نیز بدون برگزاری دادگاه در زندان به سر می‌برند. همچنین هویت این افراد ممکن است ناشناس باقی بماند. 

رژیم صهیونیستی تاکنون ۵۵۹ فلسطینی را به حبس ابد محکوم کرده است. 

جمعیت زندانیان فلسطینی می‌گوید: در سال ۲۰۲۳ اسراییل اقدام به بازداشت بیش از ۱۱ هزار تن کرد. این میزان بازداشت بالاترین آمار از زمان انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۰ میلادی به شمار می‌رود که در آن سال ۱۵ هزار تن بازداشت شده بودند. 

همچنین گروه‌های حقوق بشری می‌گویند شمار نامعلومی از اجساد فلسطینیان در اختیار رژیم صهیونیستی است که این رژیم از تحویل آن‌ها به خانواده هایشان اجتناب می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار