مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان  گفت:  بیش از ۲۵۰ مدرسه طی ۲ سال اخیر در استان به بهره برداری رسیده است.

رضا رضایی گفت: عملیات ساخت هفت استخر شنای دانش آموزی در شهرستان‌های کوهبنان، زرند، ریگان، نرماشیر، عنبر آباد، قلعه گنج و منوجان طی امسال از سر گرفته شده است.

وی از تجاری سازی فضا‌های آموزشی با در نظر گرفتن ملاحظات آموزشی در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان در راستای خلق درآمد پایدار نیز خبر داد و افزود: در آمد‌های اختصاصی آموزش و پرورش استان در ۲ سال اخیر رشد سه برابری داشته است.

رضایی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان کرمان با کسب رتبه اول کشور در شاخص‌های اختصاصی و رتبه دوم کشوری در شاخص‌های عمومی در ردیف پنج استان برتر کشور قرار گرفت.

وی از کسب ۶ رتبه برتر کشوری با تلاش دانش آموزان کرمان در کنکور ۱۴۰۲ به عنوان موفقیتی بی نظیر در حوزه آموزش و پرورش نام برد و از رشد ۱۰۰ در صدی رتبه‌های ۲ رقمی به همت دانش آموزان استان در کنکور سراسری ۱۴۰۲ خبر داد.

رضایی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان کرمان در اردو‌های راهیان نور خوزستان در سال تحصیلی گذشته رتبه اول کشوری را کسب کرده است، اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری نیز بیش از پنج هزار دانش آموز دختر و پسر استان به اردو‌های راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی از کسب رتبه برتر آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه فعالیت‌های تربیت بدنی و سلامت در سال تحصیلی گذشته خبر داد و افزود: استان کرمان در زمینه حضور فرهنگیان و دانش آموزان در مسابقات ورزشی نیز رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به اینکه دانش آموزان استان در چند سال متوالی توانستند رتبه اول جشنواره کشوری جوان خوارزمی را کسب کنند، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان در زمینه المپیاد‌های علمی نیز جزو استان‌های پیشگام کشور است.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ مدرسه در ۲ سال اخیر در استان به بهره برداری رسیده است، افزود: عملیات ساخت ۹۸ مدرسه هم به همت خیرین و مشارکت دولت در این مدت آغاز شده و تاکنون تعدادی از این مدارس نیز به بهره برداری رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار