مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک و هوشمندسازی فرآیند تهیه لیست و پرداخت حق بیمه، سازمان تأمین اجتماعی اقدام به طراحی و ساخت سامانه متمرکز لیست هوشمند کرده است که برای ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، کارفرمایان باید با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی اینترنتی es.tamin.ir مراجعه کنند.
منوچهر گودرزی گفت: سامانه لیست هوشمند به گونهای تعبیه شده است که تا زمانی که پردازش و پرداخت توسط کارفرما موفقیتآمیز نباشد هیچگونه سابقهای ایجاد نشده و لیست به شعبه ذیربط منتقل نخواهد شد.
گودرزی با تشریح مزایای اجرا این طرح گفت: در این طرح تلاش شده است تا بخش عمده کنترلهایی که تاکنون بعد از تکمیل و ارسال لیست حقبیمه، در شعب و در غیاب کارفرما بر روی لیستهای دریافتی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان میشد، بهصورت برخط و در زمان ثبت لیست بر روی آن اعمال شود و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و نواقص احتمالی به کارفرما داده شود.
گودرزی افزود: در واقع با اجرای طرح لیست هوشمند و تعمیم آن بهصورت کشوری، همه پردازشهای لیست حق بیمه کارفرمایان بهصورت متمرکز و هوشمند و همزمان با تکمیل لیست انجام میشود و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال آن رفع کند.