معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای اجرای طرح پویش ملی سلامت در خراسان جنوبی ۵ هزار و ۵۱۰ فرد مبتلا به فشار خون بالا و ۲ هزار و ۷۵۲ فرد دیابتی در گروه سنی ۱۸ تا ۴۰ سال شناسایی شدند.

 شایسته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیش از ۶۷ درصد از جمعیت گروه هدف استان خراسان جنوبی تا امروز در پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و پرفشاری خون شرکت کردند که بنا به اهمیت شناسایی، مراقبت و درمان بیماران مبتلا به دو بیماری فوق، از تمام افراد بالای ۱۸ سال دعوت می‌شود تا پایان دی ماه امسال به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی محل سکونت مراجعه کنند.

او افزود: جمعیت هدف در استان خراسان جنوبی ۵۲۲ هزار و ۸۴۶ نفر است که تاکنون ۳۵۰ هزار و ۸۶۸ نفر از مردم استان در پویش ملی سلامت مشارکت کردند و ۲ هزار و ۷۵۲ نفر مشکوک به بیماری دیابت (۰.۷۹ درصد) و ۵ هزار و ۵۱۰ نفر مشکوک به فشار خون بالا (۱.۵۸ درصد) کشف و شناسایی شده‌اند. ۸۲۱ فرد مبتلا به فشارخون بالا و ۲۱۸ فرد دیابتی در گروه سنی ۱۸ تا ۴۰ سال قرار دارند.

شایسته اظهار کرد: مهمترین هدف اجرای طرح پویش ملی سلامت، شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشار خون و مداخله برای پیشگیری از بیماری‌های ثانویه در این افراد است چراکه تشخیص و کنترل زودهنگام دیابت و فشار خون اهمیت زیادی دارد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: شایع‌ترین علت مرگ و میر در استان خراسان جنوبی، بیماری‌های قلبی و عروقی با ۳۷.۸ درصد است و بعد از آن سرطان‌ها و تومور‌ها با ۱۵.۲ درصد و بیماری‌های تنفسی با ۱۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.