در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت امروز طرح هر مدرسه یک نهالستان در خراسان جنوبی در دبستان دکتر شکوهی بیرجند آغاز شد.

نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه بهترین بستر برای فرهنگ سازی، مدارس هستند گفت: طرح هر مدرسه یک نهالستان به نام شهید مرادی بر اساس تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اجرا می‌شود که بر اساس آن در هر مدرسه یک نهالستان ساخته که نهال‌ها توسط دانش آموزان کاشته و نگهداری می‌شود.

او افزود: در مرحله اول در هر شهرستان استان ۵ مدرسه صاحب نهالستان می‌شود و پس از آن در مدت ۴ سال در تمام هزار و ۷۲۰ مدرسه استان نهالستان ساخته خواهد شد.

مجری ملی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت هم در نشست خبری با اشاره به اینکه این طرح یک طرح ۴ ساله است بیان کرد: هم اکنون در ۲۰۲ نهالستان دولتی و ۳۰۹ نهالستان خصوصی، ۲۵۰ میلیون اصله نهال با شرایط اقلیمی مناطق مختلف کشور تولید شده است که با توجه به کاهش بارندگی‌های پاییز، در زمستان و بهار کاشته خواهد شد.

احمدی با اشاره به دغدغه مردم برای آبیاری این درختان با توجه به کاهش منابع آبی گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، یک طرح جامع است که در آن برای آبیاری درختان از روش‌های کاهش تبخیر و آبخیزداری نوین استفاده خواهد شد.

نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم با اشاره به اینکه از ۲۲ نهالستان استان ۱۸ نهالستان فعال است و تلاش می‌کنیم ۴ نهالستان دیگر هم فعال شود گفت: امسال تعهد خراسان جنوبی در تولید نهال ۵ میلیون اصله است که امیدواریم تا پایان سال به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار اصله برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.