به منظور ریشه کنی فلج اطفال، واکسیناسیون کودکان غیرایرانی در دستور کار قرار گرفت.

علی مختاری مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز اظهار کرد: برنامه جهانی ریشه کنی فلج اطفال و حفظ دستاورد‌های آن از مهم‌ترین برنامه‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر است و در سال‌های اخیر بزرگ‌ترین همه گیری بیماری سرخک در افغانستان طی ۱۰ سال اخیر رخ داده و شاهد افزایش موارد فلج اطفال در پاکستان بوده ایم.

او افزود: بنابراین با توجه به ورود و مهاجرت اتباع غیرایرانی به ایران و با توجه به این که پوشش واکسیناسیون کودکان در کشور‌های افغانستان و پاکستان بسیار پایین است، مراقبت بیماری‌های واگیر و واکسیناسیون بیماری‌های هدف اهمیت دوصد چندانی برای نظام سلامت پیدا کرد و در دستور کار قرار گرفت.

مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز اضافه کرد: در این برنامه و کمپین واکسن‌های سرخک و سرخجه برای افراد غیرایرانی یک تا ۳۰ ساله و قطره فلج اطفال برای کودکان غیرایرانی زیر ۵ سال تلقیح می‌شود.

مختاری ادامه داد: در این برنامه همه اتباع غیرایرانی مشمول به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت فراخوان شده و واکسن‌های لازم را دریافت می‌کنند؛ تیم‌های سیار این مرکز نیز مناطقی که جمعیت‌های پراکنده دارند و امکان مراجعه به مراکز را ندارند مورد پوشش قرار می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.