معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: نمک تاثیر زیادی بر پرفشاری خون داشته و این مسئله عامل بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر است.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت در نشست خبری پویش ملی سلامت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۴۳ میلیون نفر در طرح پولش ملی سلامت شرکت کرده‌اند و عمده آن‌ها جمعیت بالای ۱۸ سال در ۱۹۲ شهر کشور بوده‌اند. همچنین اینکه در حال حاضر ۵۷ میلیون نفر تحت پوشش برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع هستند. 

سویه جدید کرونا مشاهده نشد

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: هنوز سویه jn1 در کشور شناسایی نشده است و بیماری‌زایی‌ این سویه نسبت به سایر سویه‌ها بیشتر است و وزارت بهداشت تمامی این موارد را رصد و از افراد مشکوک نمونه‌گیری می‌کند. مرگ و میر و بستری این سویه بیشتر از سویه‌های قبلی نیست و ماهیانه هزار نمونه از افراد مشکوک گرفته می‌شود و سویه غالب اعلام خواهد شد. 

نمک عامل اصلی پر فشاری خون

فرشیدی با اشاره به موضوع تغذیه ادامه داد: باید افراد تغذیه سالم داشته و از فعالیت فیزیکی مناسبی برخوردار باشند. نمک تاثیر زیادی بر پرفشاری خون داشته و این مسئله عامل بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر است. باید در زمینه تعدیل مصرف نمک فرهنگ سازی شود. 

وی تاکید کرد: در پویش سلامت که از اول بهمن شروع می‌شود دو موضوع نمک و قند مورد توجه قرار می‌گیرد. ضمن اینکه نمک‌ها باید تاییدیه سازمان غذا و دارو را داشته باشند. نمک‌های بسته‌بندی نیز باید مجوز مصرف داشته باشد. 

فروش پفک در بوفه مدارس ممنوع است

وی افزود: فروش پفک و اقلام خوراکی حاوی نمک زیاد، در بوفه مدارس و تا فاصله ۱۰۰ متری از مدرسه ها ممنوع است. 

همچنین اسماعیل‌زاده مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: میزان مصرف نمک در ایران ۲/۷ نرم دنیا است و باید این میزان نمک کاهش پیدا کند.

نمک‌های صورتی و آبی مورد تایید وزارت بهداشت نیست

وی افزود: نمک‌های صورتی و آبی مورد تایید وزارت بهداشت نیست و نمک های رنگی حاوی مقدار زیادی فلزات سنگین بوده و مصرف آن سبب کمبود ید و بروز مشکلات کلیوی در بین افراد می شود.

اسماعیل زاده تاکید کرد: مصرف لبنیات برای تمام افراد ضروری است و تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که مصرف کافی لبنیات داشته باشند از ابتلا به سرطان‌های مختلف مصون خواهند بود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۶ دی ۱۴۰۲
نمک های سمی تولید کارخانه ها مورد تایید هستند وزارت بهداشت عزیز ؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۵۲ ۲۶ دی ۱۴۰۲
وزارت بهداشت رفیق و شفیق سازمان جهانی بهداشت که نوکر امریکاست هم مورد تایید ما مردم ایران نیست در ضمن بهترین نمک نمک صورتی است
آخرین اخبار