دبیر شورای عالی صنایع دریایی کشور گفت: ایزوایکو بزرگترین صنعت دریایی کشور و امید ما برای ایجاد نقطه عطفی در اقتصاد دریا محور است.

محمد مهدی سالاری دبیر شورای عالی صنایع دریایی کشور با اشاره به سیاست‌های کلی ابلاغی اقتصاد دریامحور از جانب رهبرمعظم انقلاب گفت: مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بزرگترین صنعت دریایی کشور و امید ما برای ایجاد نقطه عطفی در اقتصاد دریا محور بوده و باید از همین نقطه تمدن جدید دریایی ایران را رقم بزنیم.

وی در جریان بازدید از مجتمع کشتی‌سازی و صنایعت فراساحل ایران و نشست مشترک با مدیرعامل، معاونان و مدیران این مجتمع افزود: لازمه اینکه بتوانیم در دریا‌ها حرفی برای گفتن داشته باشیم، حضور در دریا‌ها است و لازمه حضور در دریا، نیز دارا بودن توان صنعت دریایی قوی است.

سالاری گفت: این زیرساخت و این زمینه در ایزوایکو فراهم است و این مجتمع تجربه متراکم پنج دهه فعالیت صنایع دریایی را دارد و ما با اتکا به این تجربه و زیرساختی که در این مجموعه فراهم شده است، باید برنامه‌ریزی کنیم که اتفاقات بزرگی را در زمینه شناورسازی و همچنین فراساحل در دریا‌ها را رقم بزنیم.

دبیر شورای عالی صنایع دریایی کشور با اشاره به بهره‌گیری ایزوایکو از قوانین و امکانات منطقه ویژه اقتصادی اظهارکرد: ایزوایکو، یک منطقه ویژه اقتصادی هست که ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد و رشد صد‌ها کسب و کار صنعت دریایی کوچک و بزرگ را دارا بوده و می‌تواند یک خوشه صنعتی دریایی را در خود شکل دهد؛ امیدواریم بتوانیم این مجموعه را به بزرگترین پارک صنایع و علوم و فن آوری امور دریایی تبدیل کنیم و از همین نقطه، تمدن جدید دریایی ایران را رقم بزنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران نیز در این بازدید گفت: در راستای تحقق سیاست‌های دریا محور امکانات بسیار گسترده‌ای در ایزوایکو وجود دارد که باید بهتر مورد استفاده قرار گیرند و مستلزم این موضوع این است که یک کسب و کار همه‌جانبه برای این کار طراحی شود و با توجه به مدل کسب و کار بازارکار، تامین مالی، سودآوری مجموعه، ابعاد فنی و حتی همکاری با شرکت‌هایی همچون شرکت ملی نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این کسب و کار دیده شود.

علیرضا علی احمدی ادامه داد: همان‌طور که ایزوایکو روند روبه رشدی را سپری می‌کند، باید تلاش بیشتری شود تا نام و نشان آن به گونه‌ای باشد که شرکت‌های مرتبط با صنعت دریایی تمام سفارش‌های خود را اعم از ساخت و تعمیرات به این مجتمع و به داخل بسپارند؛ در همین راستا و درجهت بهره‌برداری هرچه بیشتر از آنچه که درحال حاضر وجود دارد، یک خط اعتباری ویژه برای این مجموعه لازم است و دولت جمهوری اسلامی ایران و صندوق توسعه ملی بانک مرکزی بتوانند در این خصوص به صنعت دریایی کشور یاری موثر و مفید برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.