سازمان ملل آمار‌های جدیدی از موج جدید توحش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را منتشر کرد.

گرچه جنگ رژیم صهیونیستی اکنون متمرکز در باریکه غزه است، اما این رژیم به طور مداوم در حال یورش به مناطق مختلف کرانه باختری است که در این عملیات‌ها علاوه بر دستگیری غیرنظامیان فلسطینی، اقدام به کشته و مجروح ساختن بی گناهان می‌کنند و آمار‌ها از بالا رفتن تلفات انسانی در این عملیات‌ها حکایت دارد. 

به گزارش الجزیره، دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی در امور بشردوستانه امروز (دوشنبه) اعلام کرد: عملیات‌های نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری طی سال جاری میلادی که به تازگی آغاز شده جان ۳۰ غیرنظامی را گرفته است. 

این نهاد خاطر نشان ساخت: در میان جان باختگان، نام ۷ کودک نیز دیده می‌شود. ۳ کودک فلسطینی روز یکشنبه به دست نیرو‌های اسرائیلی کشته شدند که شامل یک کودک ۱۴ ساله در اردوگاه عین السلطان و ۲ پسر ۱۷ ساله در بیرون از رام الله می‌شود. 

سازمان ملل می‌گوید در سال میلادی گذشته نیرو‌های صهیونیست ۵۰۷ فلسطینی را در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی کشته‌اند که بالاترین میزان از زمان ثبت آمار‌های تلفات غیرنظامیان فلسطینی از سال ۲۰۰۵ محسوب می‌شود. 

پیش‌تر برخی مقامات صهیونیست هشدار داده بودند به دلیل افزایش فشار‌ها بر فلسطینیان در کرانه باختری، خطر وقوع انتفاضه جدید وجود دارد. تل آویو از هفتم اکتبر منابع مالی تشکیلات خودگردان فلسطین را قطع کرده و همین موضوع نارضایتی عمومی در این منطقه را افزایش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار