شورای پناهندگان نروژی: جنگ غزه بدترین بحران بشری قرن ۲۱ است

یک سازمان بشردوستانه جنگ غزه را بدترین بحران بشری علیه یک جمعیت غیرنظامی در قرن ۲۱ دانست.

یکصد و یکمین روز جنگ غزه با ادامه حملات مرگبار رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان همراه بوده است به طوری که شمار غیرنظامیان جان باخته در توحش این رژیم تاکنون از مرز ۲۴ هزار تن گذشته است. در کنار سکوت دولت‌های غربی، سازمان‌های بشردوستانه نسبت به فجایع رخ داده در این باریکه هشدار می‌دهند. 

به گزارش الجزیره، شورای پناهندگان نروژی، یک سازمان بشردوستانه امروز (دوشنبه) اعلام کرد جنگ غزه بدترین بحران بشری است که یک جمعیت غیرنظامی در قرن ۲۱ با آن مواجه شده است. 

یان اگلند، دبیر کل شورای پناهندگان نروژی در این باره گفت: در هیچ کجای جهان این میزان انسان برای این بازه طولانی تحت چنین بمباران شدیدی قرار نداشته‌اند. 

وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار کودک در این جنگ کشته شده‌اند، که فراتر از تلفات تمامی کودکان در جنگ‌های اخیر هستند. این‌ها نمونه‌های تلخی از تراژدی بی سابقه‌ای است که در غزه در حال رخ دادن است. 

این مقام در ادامه با انتقاد از مقامات غربی، تاکید کرد: طی ۳ ماه گذشته عذابی که فلسطینیان بی گناه متحمل می‌شوند در سرتاسر جهان پخش شده است و رهبران جهان نتوانسته‌اند از درد و رنج عظیم غیرنظامیان جلوگیری کنند؛ این در حالی است که وعده دهندگان خود با ارسال تسلیحات از اسرائیل در این جنگ حمایت کردند. 

اگلند در پایان افزود: آتش بس فوری و پایدار تنها امید برای پایان دادن به این خونریزی و از سرگیری ارسال کمک‌های امدادی به سرتاسر غزه است. 

مقامات سازمان‌های بین المللی و بشردوستانه پیش‌تر اعلام کردند رژیم صهیونیستی به شدت ورود کمک‌های فوری به غزه را محدود کرده است، موضوعی که می‌تواند به قحطی در این باریکه دامن بزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار