مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون، ۲ هزار و ۸۳۵ مددکار ترویجی و ۴۹۰ تسهیلگر در استان فعال هستند.

بهروز خضرلو مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت بیش از ۳ هزار مددکار ترویجی در استان، گفت: انجام اقدامات ترویجی هماهنگ با سایر بخش‌های کشاورزی موجب می‌شود تا شاهد نتایج اثر بخش در اجرای طرح‌های تعریف شده بود.

وی ادامه داد: این بخش برنامه‌های کوتاه مدت ویژه و برنامه‌های میان مدت و بلند مدتی دارد که بنابر شرایط موجود این برنامه‌ها اجرا می‌شود تا فعالیت‌های تعریف شده سریع‌تر به نتیجه برسد.

مدیر ترویج و آموزش جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه زنان نیروی کار پنهان در بخش روستا و کشاورزی هستند، افزود: زنان در سال‌های اخیر فعالیت‌های چشمگیر اقتصادی در روستا‌ها داشتند که برای توانمندسازی بیشتر این قشر نیز برنامه‌های مطلوبی برای سه سال پیش بینی و طراحی شده است.

خضرلو اضافه کرد: در قالب شبکه‌های ترویجی مردان و بانوان فعال مددکار ترویجی در استان توانمندسازی و آموزش کشاورزان و بهره برداران را انجام می‌دهند.

وی درباره گردشگری روستایی هم اضافه کرد: در این زمینه تفاهم نامه سه جانبه خوبی با میراث فرهنگی و صدا و سیما انجام شده که تولید محتوای مطلوب در این زمینه در دست اقدام است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: هم اکنون ۱۶۲ صندوق خرد زنان روستایی در استان فعال هستند که در ۱۲۳ روستا فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ شرکت فنی و مشاوره‌ای هم در استان وجود دارد گفت: این شرکت‌ها هم اکنون در پهنه‌های کشاورزی استان مشغول خدمات رسانی هستند.

خضرلو اضافه کرد: یک میلیون هکتار اراضی باغی و زراعی در استان وجود دارد که بیش از ۲۳۰ هزار بهره بردار در این اراضی و باغ‌ها به تولید ۷۰ نوع محصول اهتمام دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.