مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از بررسی و حمایت ۲۸ واحد کارگری در کمیته استانی حمایت از واحد‌های مشکل‌دار خبرداد.

سید فرهاد ناصری‌نیا گفت: در ۹ ماهه امسال با تشکیل ۲۰ جلسه کمیته استانی، مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی مشکل دار و نیمه تعطیل بررسی و ۲۸ واحد تولیدی مورد حمات قرار گرفت.

وی اظهارداشت: با حمایت و رفع مشکلات این واحد‌های اقتصادی، زمینه تثبیت اشتغال هفت هزار و ۲۴۷ کارگر فراهم شد.

ناصری نیا حمایت از واحد‌های اقتصادی برای پایداری تولید و اشتغال را یکی از رسالت‌های اصلی وزارت کار عنوان کرد و افزود: در تلاشیم با حمایت از این واحد‌ها آن‌ها را به چرخه تولید و تثبیت اشتغال در استان بازگردانیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان مشکلات پیش آمده برای برخی بنگاه‌های اقتصادی را تحریم، واردات بی‌رویه کالا‌های مشابه تولید داخل و قاچاق کالا دانست و گفت: مهم‌ترین مسائلی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار می‌گیرد، شامل تخصیص سرمایه در گردش، استمهال بدهی، بخشودگی جرایم و تقسیط مجدد وام‌های بانکی، مالیات و دارایی، مشکلات مرتبط با محیط‌زیست و موضوعات مطرح شده در خصوص شرکت شهرک‌های صنعتی و بیمه تأمین اجتماعی بود که با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط مرتفع شده است.

ناصری‌نیا گفت: در نشست‌ها و جلسات توسعه اقتصادی استان باید از نظرات و توان مالی تشکل‌های بخش خصوصی، کارآفرینان و افراد دارای ایده استفاده کرد.

وی بر حمایت از کارگرانی که به‌صورت موقت و غیر ارادی شغل خود را از دست می‌دهند، تأکیدکرد و افزود: کارگرانی که بدون میل و اراده و یا بر اثر حوادثی همچون سیل و زلزله و یا مشکلات اقتصادی بنگاه‌های تولیدی بیکار شوند با رعایت شرایط و ضوابط قانون بیمه بیکاری، در صورت مجرد بودن حداقل شش و حداکثر ۳۶ ماه و در صورت تأهل حداقل ۱۲ و حداکثر ۵۰ ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

ناصری‌نیا ادامه داد: در ۹ ماهه امسال هزار و ۴۶۲ پرونده مقرری بیمه بیکاری از سوی هیات‌های تشخیص، رسیدگی و برای انجام مراحل نهایی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شده است.

وی به مهارت‌آموزی مقرری بگیران بیمه بیکاری از طریق تعامل با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: برای ورود دوباره افراد بیکار شده استان به بازار کسب و کار هماهنگی‌های لازم برای افزایش مهارت با مراکز فنی و حرفه‌ای استان انجام شده که امسال ۲۷۶ نفر در حال کسب مهارت‌های آموزشی هستند.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افرادی که دارای سابقه بیمه تأمین اجتماعی هستند و اکنون بدون میل ارادی بیکار شده‌اند می‌توانند برای دریافت مقرری بیمه بیکاری حداکثر تا ۳۰ روز از تاریخ وقوع بیکاری، به سامانه https://prkar.mcls.gov.ir مراجعه و با ثبت درخواست بازگشت به کار و برقراری بیمه بیکاری، آمادگی خود را برای اشتغال مجدد اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.