شهروندخبرنگار ما با ارسال پیام از مشکلات کمبود آب برای زمین های کشاورزی شهرستان شادگان گلایه کرد.

شهرستان شادگان در استان خوزستان واقع شده است. با وجود اینکه این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی است، اما مدتی است که کشاورزان این منطقه با مشکل تامین آب مواجه هستند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام و وقت بخیر مدتی است که کشاورزان شهرستان شادگان استان خوزستان با مشکل تامین آب کشاورزی این منطقه مواجه هستند، بطوریکه نیازمند رسیدگی فوری آب کشاورزان است. این شهرستان قطب کشاورزی استان خوزستان محسوب می‌شود و اقتصاد آن بر پایه کشاورزی استوار است. یکی از مهمترین موانع توسعه کشاورزی شادگان، کمبود منابع آبی است از این رو توجه به کارگروه آب کشاورزی می‌تواند بسیاری از مشکلات کشاورزان را برطرف کند.
زمین‌های کشاورزی و نخلستان‌های شادگان به دلیل کم آبی در حال از بین رفتن هستند و این وضعیت موجب قطع تنها منبع درآمد اغلب کشاورزان منطقه می‌شودرسیدگی به مشکلات و معضلات کشاورزان و تشکیل کارگروه اضطراری و ستاد مدیریت بحران این شهرستان ضروری است. گندم، جو، یونجه، درختان کنار و انواع سبزیجات، بامیه و خرما از عمده‌ترین محصولات کشاورزی منطقه به‌ شمار می‌روند. همچنین تالاب بین المللی شادگان در انتهای رودخانه جراحی چند سالی است که با تنش آب روبرو هستند.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار