مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: کارگران سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند و حفظ جان آنان از اولویت‌های وزارت کار است.

 کورش شعبانی امروز در سومین نشست تخصصی کارگروهی استانی ایمنی ساختمانی، بیان کرد: رعایت نکردن موارد ایمنی و وقوع حوادث منجر به آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌های کارگران خواهد بود.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان عنوان کرد: رعایت اجرای قانون و توجه به نکات ایمنی و حفاظتی در بازرسی‌ها مهم است؛ و در بازرسی از ساختمان‌ها و نقاط حادثه پذیر ایمنی کارگران از اولویت‌های این اداره کل بوده و در موارد عدم رعایت ایمنی توسط پیمانکاران و در اجرای قانون با متخلفین برخورد قانونی خواهیم کرد.

وی  بیان کرد: از جمله اهداف اصلی دولت مردمی سیزدهم حفظ و صیانت از نیروی کار انسانی است.

شعبانی آموزش‌های ایمنی و توانمند سازی کارگران را در راستای حفظ جان آنان مهم ارزیابی کرد و از انجمن صنفی کارگران و استاد کاران بخش ساختمان در استان خواست نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی اقدام کنند.

 رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان نیز در این نشست گفت: از ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط با صنعت ساختمان سازی خواستاریم در صدور مجوز‌ها دقت لازم را به عمل آورده و ایمنی را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

فتاح بیگی اظهار داشت: در راستای صیانت از حقوق کارگران و خانواده‌های آنان با پیمانکاران و مالکین ساختمان‌هایی که موارد ایمنی را رعایت نکرده اند به صورت جدی و قاطع برخورد خواهد شد و آنان را به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.