رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در ۹ ماه امسال از هزار و ۲۹۹ تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی استان جلوگیری و ۷۳ ساخت و ساز غیر مجاز هم قلع و قمع شد.

علی شعبانی رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: با پیگیری دستگاه‌های متولی و ورود مجموعه قضایی استان و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، در ۹ ماه امسال از هزار و ۲۹۹ مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و زراعی جلوگیری و اراضی به وضع سابق اعاده شد.

وی با بیان اینکه مجموعه قضایی در کنار دستگاه‌های متولی به صورت جدی با سودجویان و متخلفان برخورد می‌کند؛ گفت: همچنین در این مدت ۷۳ مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در استان قلع و قمع شد.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: با حمایت مجموعه قضایی استان و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در همین بازه زمانی نیز ۳۱۳ از اراضی ملی و منابع طبیعی استان با ارزش ریالی ۶۲۷ میلیارد ریال آزادسازی و رفع تصرف شد.

شعبانی افزود: در راستای صیانت از حقوق‌عامه و پیشگیری از خطرات و خسارات احتمالی در مواقع وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها با پیگیری‌های دستگاه قضایی بیش از ۸ هکتار از حریم و بستر رودخانه‌های استان در ۹ ماه امسال آزاد سازی و ۲۶۰ حلقه چاه غیر مجاز نیز پلمپ و مسلوب المنفعه شد.

رییس کل دادگستری استان قزوین تاکید کرد: دستگاه قضایی با هرگونه اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی دولتی و ملی، تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها برای جلوگیری از بروز خسارت به اموال عمومی و منابع طبیعی با جدیت برخورد می‌کند و دستگاه‌های متولی هم مکلف به افزایش نظارت‌ها در این زمینه هستند که در صورت کم کاری باید پاسخگوی باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار