مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از تحولی عظیم و آغاز نهضت توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامپروری در استان خبرداد.

دلشاد جهانبخشی گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد توسعه مجتمع و شهرک‌های کشاورزی که با حمایت استاندار و معاونت عمرانی استاندار درحال پیگیری است، جلسات متعددی در خصوص رفع مشکلات مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی شهرستان‌ها تشکیل شد که در راستای رفع موانع مجتمع و شهرک کشاورزی شهرستان بن، جلسات متعدد و مستمر با حضور فرماندار و بخشدار، معاونت‌های تخصصی و مدیران ستادی و شهرستان تشکیل شد.

وی افزود: در همین خصوص مجتمع الگویی ۲۰۰ هکتاری شهر یانچشمه که بزرگترین گلخانه‌ غرب ایران است در طی دو سال گذشته شناسایی شد و آخرین مانع آن که بحث تامین آب بود مورد بررسی قرار گرفت و با همکاری آب منطقه‌ی استان، ۵۵ لیتر جهت مجتمع مذکور اختصاص داده شد.

اشتغالزایی ۲۵۰۰ نفری با با راه اندازی مجتمع گلخانه‌ای شهرستان بن

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی در خصوص نحوه فاز بندی وراه اندازی مجتمع گلخانه‌ای یانچشمه شهرستان بن گفت: طبق توافقات صورت گرفته مقرر گردید ۲۰۰ هکتار در اختیار شرکت شهرک‌های کشاورزی قرار گیرد و از این میزان بر اساس تفاهمی که بین سرمایه‌گذاران و اهالی یان چشمه منعقد گردید حدود ۸۵ هکتار برای اهالی و ۱۱۵ هکتار هم برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شد.


بیشتر بخوانید


وی افزود: شرکت شهرک‌های کشاورزی، مطالعات فاز یک، فاز دو و امکان‌سنجی را تکمیل کرده که با راه اندازی مجتمع مذکور، برای بیش از ۲۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد و تحول عظیمی در بخش محروم این شهرستان که با مشکل شدید بیکاری روبرو بود اتفاق خواهد افتاد.

تقویت گاز ۴ شهرستان در راستای احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای در دستور کار قرار گرفت

جهانبخشی، ادامه داد: تقویت گاز ۴ شهرستان در راستای احداث مجتمع‌های دامپروری و گلخانه‌ای در دستور کار قرار گرفت که با تسریع همکاری دستگاه‌های خدمات رسان جهت پاسخ استعلامات، تحولی عظیمی در شهرستان بروجن، بن، شهرستان شهرکرد و سامان اتفاق خواهد افتاد.

تحولی عظیم در احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای ودامپروری در چهارمحال و بختیاری

وی، با اشاره به اینکه ایستگاه گاز در سفید دشت شهرستان بروجن، مجتمع‌های شهرستان شهرکرد، سامان و بن، تقویت خواهد شد اضافه کرد: مطالعات و استعلامات لازم جهت احداث مجتمع دام بن، مجتمع دام بین بخشی شیخ شبان، مجتمع دام وردنجان دریافت گردیده است و با اجرای طرح تقویت گاز، ۱۵۰ هکتار مجتمع دام و ۲۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای احداث خواهد شد که با تسریع دستگاه‌های خدمات رسان و تکمیل مجوزات قانونی، طرح‌های مذکور جهت تامین اعتبار احداث زیر ساخت‌ها به شرکت شهرک‌های کشاوررزی کشور ارسال خواهد شد.

مکان یابی واستعداد یابی احداث مجتمع‌ها وشهرک‌های گلخانه‌ای در سطح ۴۰۰ هکتار در شهرستان شهرکرد انجام شد

وی با اشاره به اینکه مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی، الگوی مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید طرح‌های عمومی غیر دولتی و تجمیع دام‌های پراکنده در سطح شهر می‌باشند افزود: در همین راستا مجتمع سامان واگذار شد و ۴۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای و دام در شهرستان شهرکرد مکان‌یابی، استعدادیابی و مطالعات انجام شده است و هم اکنون مجوزات لازم جهت بیش از ۹۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در شهرکیان اخذ گردید و فاز اول افتتاح گردیده است و با رفع مشکل گاز مجتمع گلخانه‌ای ۳۰ هکتاری گل دره، این مجتمع نیز راه اندازی خواهد شد.

تحولی عظیم در احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای ودامپروری در چهارمحال و بختیاری

جهانبخشی ادامه داد: فاز اول مجتمع گلخانه فرخشهر در سطح ۷ هکتار به بهره برداری رسید و برای ۲۰ هکتار نیز مجوز صادر شد که در مرحله اخذ تسهیلات بانکی می‌باشند که یک تحول عظیمی خصوصا در بخش مسائل زیست محیطی و بهداشتی و اشتغال ورونق تولید و بهره‌وری از منابع محدود آب و خاک اتفاق خواهد افتاد.

وی، ادامه داد: بررسی‌ها واستعلامات جهت احداث مجتمع‌های اسب نیز در شهرستان شهرکرد انجام شد که مقرر گردید جهت رفع موانعی که در سطح ملی وجود دارد نماینده شهرستان شهرکرد بن وسامان در مجلس شورای اسلامی پیگیری نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار