تاکنون ۴۰۰ نفر در بیرجند برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت نام کرده‌اند و پیش بینی ثبت نام ۱۵ هزار نفر را در استان داریم که معتکفین می‌بایست حتماً تا قبل از اذان صبح ۱۳ رجب در مسجد مربوطه حضور پیدا کند.

حجت الاسلام سالاری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: مراسم اعتکاف از سحر ۱۳ رجب شروع می‌شود و معتکف می‌بایست قبل از الف اذان صبح در مسجد جامعی که در آن اقامه جماعت می‌شود حاضر شود و اگر بعد از اذان به داخل مسجد وارد شود می‌بایست به جای سه روز ۴ روز در اعتکاف باشد.

او افزود: شرکت در اعتکاف یک عمل مستحب است، اما اگر کسی دو روز در اعتکاف ماند روز سوم بر او واجب و بر گردنش است.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام سالاری بیان کرد: کسانی که قصد شرکت در برنامه اعتکاف را دارند می‌توانند تا ۳۰ دی در سایت www.etekaf.skh که امسال برای اولین بار راه اندازی شده است ثبت نام و یا به صورت حضوری به مساجد مراجعه کنند و همچنین مساجد تا شب ۱۳ رجب امکان اعلام آمادگی برای پذیرایی از معتکفین را به شرط دارا بودن شرایط لازم دارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان جنوبی ادامه داد: تاکنون ۲۴۵ مسجد در نقاط مختلف استان برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند که این تعداد تا پایان مهلت ثبت نام بیشتر می‌شود و از نظر تعداد تاکنون ۴۰۰ نفر در بیرجند برای شرکت در اعتکاف و ۴۰ مسجد برای برگزاری مراسم ثبت نام کرده اند که به طور کلی برآورد جمعیتی که در استان برای شرکت در مراسم اعتکاف امسال داریم ۱۵ هزار نفر است.

او عنوان‌کرد: اعتکاف معجونی از عبادت‌های خاص است به صورتی که یک سری از شرایط مراسم حج، یک سری از شرایط ماه رمضان و مناجات و دعا‌های زیادی در این مراسم انجام می‌شود و به نوعی سفر از جسم به روح است که امسال برای اولین بار اعتکاف مادر و کودک را در استان داریم تا مادران با خیال آسوده‌تری در این مراسم شرکت کنند و همچنین اعتکاف دانش‌آموزی نیز داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۲:۳۴ ۲۶ دی ۱۴۰۲
چرا نمیشه این سایت سامانه اعتکاف را باز کرد آیا آدرس سایت درسته یا حروفی اشتباه جا افتاده
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۲:۳۰ ۲۶ دی ۱۴۰۲
چرا نمیشه این سایت سامانه اعتکاف را باز کرد آیا آدرس سایت درسته یا حروفی اشتباه جا افتاده