مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: طبق آخرین آمار، مشارکت مردم این شهرستان در غربالگری فشار خون و دیابت از ۸۰ درصد گذشت.

مختاری مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز با اشاره به تداوم اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون در استان گفت: با توجه به آمار، حدود ۳۴ هزار نفر در این پویش شرکت داشته‌اند که امیدواریم طی فرصت باقی مانده این رقم به نزدیک ۱۰۰ درصد برسد.

او با اشاره به جزئیات بیماران شناسایی شده افزود: در این غربالگری، حدود ۳۳۴ نفر مشکوک به فشارخون بالا و حدود ۲۹۷ نفر نیز مشکوک به دیابت شناسایی شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای بررسی وضعیت سلامت خود در قالب غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون به مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در استان مراجعه کنند.

مختاری با تاکید بر اینکه دیابت و فشارخون بالا درمان قطعی ندارند، افزود: تنها با درمان‌های موجود می‌توان آن‌ها را کنترل و از بروز عوارض جدی جلوگیری کرد، بنابراین بهترین راه، شناسایی زودهنگام این بیماری‌ها و کنترل موثر آن‌ها است.


گفتنی است پویش ملی سلامت که از ۲۰ آبان آغاز شده است و تا ۳۰ دی ادامه دارد، وضعیت جسمانی و سلامت جمعیت بالای ۱۸ سال و مادران باردار شهرستان مهریز در خصوص دو بیماری مهم و خطرناک دیابت و فشار خون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.