پیشنهاد تعرفه جدید مشاوره خانواده قوه قضاییه/ ۵۵ مرکز مشاوره در تهران راه اندازی شد

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه از ارائه پیشنهاد تعرفه جدید مشاوره خانواده به رئیس قوه قضاییه خبر داد و گفت: به زودی تعرفه جدید ابلاغ خواهد شد.

حسن عبدلیان‌پورگفت: در راستای دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص فرزندآوری و ازدواج و ترمیم جمعیت این پویش را راه اندازی می‌کنیم. 

وی ادامه داد: یکی از چالش‌های مهم کشور آمار طلاق است. آمار طلاق در تهران و کلانشهر‌ها بسیار وحشتناک است و کار مشاوران خانواده بیشتر جنبه معنوی و خداپسندانه دارد. یکی از آثار جانبی مهم خدمت مشاوره پیش از طلاق، حتی در شرایطی که سازشی میانوزوجین متقاضی طلاق حاصل نشود، کاهش تبعات نامطلوب برآمده از اختلاف‌ها و کنترل آثار مخرب آن در سطح جامعه است.

عبدلیان‌پور بیان کرد: امروز هجمه دشمن در رسانه‌ها به خانواده‌ها با هدف برهم زدن کیان خانواده است که جلوگیری از این امر بر عهده مشاوران خانواده است و امروز قسم می‌خورید که این وظیفه را به خوبی اجرا کنید. 

وی با اشاره به اینکه امروز ۵۵ مرکز مشاوره در تهران راه اندازی می‌شود، گفت: آئین‌نامه اجرایی اصلاح قانون خانواده رییس قوه قضاییه به مرکز ابلاغ کردند که این امر مسئولیت بسیار سنگینی است که به مرکز وکلا ابلاغ شده است. 

رییس مرکز وکلا قوه قضائیه با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های قوه قضائیه ارجاع پرونده‌ها است، گفت: با استفاده از سامانه مسیر امروز پرونده‌ها به صورت هوشمند به مشاوران خانواده‌ها ارجاع می‌شود؛ هفته‌ای یک استان این سامانه مسیر بارگزاری می‌شود و آموزش‌های لازم به مسوولان ذی‌ربط داده می‌شود، در نظر داریم تا پایان سال سامانه مسیر در سرار کشور راه اندازی شود. 

وی تصریح کرد: افزایش تعرفه و افزایش صلاحیت مشاوران خانواده قوه قضائیه یکی از موضوعاتی است که به جد پیگیر هستیم. مطمئن هستم دوستانی که در این مسیر گام گذاشتند، مسائل معنوی است نه مادی.

رئیس مرکز وکلا قوه قضائیه با اشاره به پیشنهاد تعرفه جدید مشاوره خانواده به رئیس قوه قضائیه گفت: مرکز مشاوران خانواده در راستای انجام وظیفه قانونی خود مبنی بر پیشنهاد تعرفه مشاوران و اصلاح آن به رئیس قوه قضاییه مقادیر تعرفه خدمات مشاوره‌ای را مورد بررسی قرار داده و با رئیس قوه قضائیه تقدیم کرده است.

عبدلیان پور با اشاره به توسعه دعاوی بیان کرد: در بررسی میزان اثر بخشی مشاوره در دعاوی خانواده، کم اثر‌ترین آن‌ها مشاوره در طلاق توافقی است. یکی از مشکلاتی کا در مشاوره‌های پیش از طلاق همواره مطرح می‌شور عدم تمایل زوجین با وارد شدن در فرایند مشاوره است چرا که در دعاوی خانوادگی و طلاق وقتی اختلاف ره اوج رسیده موضوع به مشاوره ارجاع می‌شود و زوجین فرآیند مشاوره را دست و پاگیر و تشریفاتی برای رسیدن به هدف خود می‌دانند. 

وی بیان کرد: در دوره جدید یکی از اهداف مرکز رهیافت‌هایی برای سیاستگذاری در زمینه سازش پایدار در دعاوی خانوادگی از جمله طراحی نظام مداخله قبل از طلاق و تشکیل پرونده در این زمینه استفاده از فناوری‌های نوین، تدوین پروتکل‌های لازم از جمله پروتکل‌های حقوقی در مشاوره‌های پیس از طلاق است.

عبدلیان‌پور خاطرنشان کرد: در گذشته فرهنگ استفاده از مشاوران خانواده در جامعه نهادینه نشده بود. اما اکنون انتظار می‌رود با افزایش آگاهی عمومی در حوزه خانوادا و نقش آن در پیشگیری از برخی آسیب‌های اجتماعی شاهد مراجعه بیشتر خانوادا‌های به مراکز مشاوره باشیم. این مهم با توسعه دفاتر خدمات مشاوره و نیزالزام قانون در مورد ارجاع پرونده‌های مرتبط با دعاوی خانواده به مراکز مشاوره قبل از ورود به چرخه قضائی انجام شود تا بتوانیم مانع افزایش ورودی پرونده‌های قضائی در دادگاه شویم. تمام تلاش ما در مرکز وکلا کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بر ایت است که با کمک مشاوران با تجربه و متخصص، متقاضیان را در مسیر تصمیم گیری درست همراهی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار