همایش تخصصی امامان جماعت مدارس قم برگزار شد

هفدهمین همایش تخصصی امامان جماعت مدارس استان قم با حضور جمعی از روحانیون فعال در امر نماز برگزار شد.

حجت الاسلام محمد امینیان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قم در هفدهمین همایش تخصصی امامان جماعت مدارس استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اهمیت نماز و گسترش و ترویج آن در مدارس گفت: مدارس مکان بسیار مناسبی برای آشنا نمودن همه جامعه با آثار و برکات نماز است.

وی با بیان اینکه امامان جماعت نباید مخاطب خود درمدارس را تنها محدود به محیط مدرسه بدانند افزود: مخاطبان ما در مدارس می‌توانند از یک کودک خردسال تا سه نسل دیگر باشند چرا که ترویج فرهنگ نماز و خواندن آن درمدارس کل جامعه را در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم با اشاره به معارف نماز در آیات و روایات، مدارا با مخاطب را از سوی مبلغان راهبردی اصولی دانست و با ذکر نمونه‌ای از سیره رسول گرامی اسلام (ص) از ائمه جماعات مدارس خواست؛ با رعایت اصل اختصار در اقامه نماز و بیان معارف، زمینه جذب هر چه بیشتر نونهالان و نوجوانان به نماز و مناسک مذهبی را فراهم نمایند.

برچسب ها: نماز جماعت ، مدارس قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۲۴ دی ۱۴۰۲
قم خیلی مسجدکم داره بخصوص درجاهای پرجمعیت وخواهان نماز جماعت بایدتعداد مساجدبیشترشودقم باید سرامد تمام کشور شود بخصوص درمسائل فرهنگی ومذهبی قم باید نمونه باشد چون تمام زیرساخت های لازم رادارد
آخرین اخبار