مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: راه ارتباطی ۸۹ روستای استان به دلیل بارش برف و کولاک در حال حاضر بسته است.

فرزاد حسنی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در حال حاضر راه ارتباطی ۶۰ روستای شهرستان دیواندره، ۱۰ روستای سنندج، ۹ روستای بیجار، ۶ روستای سقز، ۲ روستای بانه و ۲ روستای شهرستان مریوان بسته است.

وی افزود: تردد در سایر محورهای استان بدون مشکل برقرار است و راهداران با تمام تجهیزات در حال بازگشایی مسیرهای روستایی هستند.

حسنی  بیان کرد:در شبانه روز گذشته عملیات برفروبی توسط نیرو‌های این اداره در محور‌های شریانی و غیر شریانی انجام گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان به جزئیات عملیات در محور‌های شریانی پرداخت و گفت: در مدت یاد شده بیش از ۴ هزار و ۴۸۹ کیلومتر باند در محور‌های شریانی استان برف‌روبی و ۴۵۷ خودرو گرفتار در برف رهاسازی شد.

وی از مصرف ۲ هزار و ۶۸۱ تن شن ونمک در محور‌های شریانی خبر داد و افزود: این عملیات با بهره‌گیری از ظرفیت ۱۱۴ دستگاه انواع ماشین‌آلات و ۲۰۸ نفر راهدار در شبانه روز گذشته انجام شده است.

به گفته وی، در ۲۴ ساعت گذشته ۶ مقطع ریزش‌برداری در ۶ مرتبه در سطح محور‌ها انجام شده است.

حسنی به اقدامات انجام شده توسط راهداران در محور‌های غیرشریانی استان هم اشاره کرد و گفت: تعداد ماشین آلات درگیر در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ دستگاه و تعداد نیرو‌های درگیر ۷۸ نفر بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۹۳۸ کیلومتر باند در سطح مسیر‌های غیرشریانی طی مدت مذکور برفروبی شد، خاطر نشان کرد: ۵۰ دستگاه خودرو گرفتار در برف کمک رهاسازی و ۵۷ تن شن و ماسه نیز مصرف شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.