رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش برف و کولاک شب گذشته و بامداد امروز در استان گفت: بر اثر کولاک ارتفاع برف در مناطق کوهستانی و برف گیر استان به ۲ متر رسید.

آقای امیدفر با بیان اینکه در بیشتر مناطق استان آذربایجان شرقی به ویژه منطقه ارسباران برف باریده است گفت: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های اصلی هواشناسی بیشترین بارش به میزان ۲۶ میلی متر و بیش از ۳۰ سانتی متر ارتفاع  از ورزقان گزارش شده است.

وی اظهار کرد: کلیبر، خداآفرین، اهر و هوراند نیز به ترتیب با ۲۴، ۲۰، ۱۸.۳ و ۱۸ میلی متر بیشترین بارش برف را به خود اختصاص دادند و کمترین بارش از شهر‌های شبستر، بندرشرفخانه و مراغه به ترتیب ۶ دهم، هفت دهم و ۱.۲ میلی متر گزارش شده است.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شب گذشته و بامداد امروز در برخی از مناطق استان تندباد‌های لحظه‌ای موجب بروز کولاک شد گفت: سرعت وزش باد در شهر ورزقان به ۷۵ کیلومتر در ساعت رسید.

آقای امیدفر ادامه داد: سامانه بارشی به تدریج تا اواخر امروز از استان خارج و تا چهارشنبه این هفته جو پایدار حاکم می‌شود و فردا احتمال بروز یخبندان و لغزندگی معابر در مناطق کوهستانی وجود دارد.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته هوراند با دمای منفی هشت درجه و میانه با دمای مثبت یازده درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند و دمای تبریز در سردترین زمان به صفر و در گرمترین زمان به ۶ درجه سانتی گراد رسید.

آقای امیدفر افزود: دمای تبریز اکنون یک درجه زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.