مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۹۳ هزار و ۹۱۷ خانوار استان از کالا برگ الکترونیک استفاده کرده اند.

یوسف شعبانی گفت: با تمهیدات صورت گرفته،هزار و ۶۲۵ پایانه فروشگاهی در قالب فروشگاه‌های زنجیره ای و صنفی در سطح این استان در اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی خدمت رسانی می کنند و از این فروشگاه ها تاکنون حدود ۲۰۰ هزار تراکنش به ثبت رسیده است که پوشش قابل قبولی است.

او گفت: در قالب کالا برگ الکترونیکی امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال علاوه بر یارانه به خانوارهای دهک یک تا هفت به شرط خرید الکترونیکی اضافه شده که اگر ۵۰ درصد از مبلغ یارانه خود را خرید الکترونیکی داشه باشند مشمول استفاده از این کمک مضاعف هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ذائقه مردم به استقلال در خرید است و اقشار کم درآمد خودشان تلاش می‌کنند مبلغ یارانه شان را مدیریت کنند اما شرط اجرای کالا برگ الکترونیکی خرید ۱۱ قلم کالای اساسی است که نوعی محدودیت است و استقبال را ضعیف می‌کند زیرا خیلی از خانوارها کارت یارانه خود را برای مصارفی مانند اجاره خانه و یا پرداخت اقساط هزینه می‌کنند و از سویی فرهنگ خرید الکترونیکی در کشور هنوز ضعیف است.

شعبانی گفت: در طرح کالابرگ الکترونیک دولت فاصله تورمی را پوشش می دهد و هدف اجرای آن کمک به تامین با سهولت اقلام و کالاهای اساسی برای خانوارهای با دهک پایین و در نهایت کمک به افزایش قدرت خرید این بخش از جامعه است.

او گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان همدان از یارانه ها و کمک های معیشتی استفاده می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: هم اکنون تعداد ۵۸۰ هزار و ۴۶۰ نفر شامل ۲۲ هزار و ۱۲۹ خانوار از دهک‌های یک و ۲ و سه در استان همدان یارانه چهار میلیون ریالی و ۸۱۲ هزار و ۸۲۴ نفر شامل ۲۶۴ هزار و ۹۶۴ خانوار از دهک های چهار تا هفت از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان همدان یارانه سه میلیون ریالی حمایتی دولت را دریافت می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار