رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اعلام نتایج انتخابات تایوان و نگرانی از تشدید تنش‌ها با پکن گفت که از استقلال این جزیره خودگردان حمایت نمی‌کند.

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در تایوان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوالی در خصوص دولت جدید این جزیره گفت: «ما از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم». 

به گزارش رویترز، به نظر می‌رسد دولت بایدن نگران است که انتخابات و سر کار آمدن دولت جدید باعث تشدید درگیری‌ها با پکن شود. 

با این حال، به گفته یک مقام ارشد دولت بایدن، او قصد دارد یک هیئت غیر رسمی را به این جزیره خودگردان اعزام کند تا حمایت خود را از دولت جدید نشان دهد. اسامی این افراد هنوز نهایی نشده، اما احتمالا برخی مقامات بلندپایه سابق در این فهرست خواهند بود. 

گفتنی است، رئیس جمهور منتخب تایوان «ویلیام لای» از حزب حاکم مترقی است که پیش‌تر از سوی چین یک «جدایی‌طلب خطرناک» توصیف شده بود. 

آمریکا با وجود اینکه روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد، اما مهم‌ترین حامی بین‌المللی و تامین کننده تسلیحات این جزیره است.

چین که استقلال تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد، به طور معمول به هرگونه تماس رسمی بین مقامات تایوانی و آمریکایی اعتراض کرده و آن را نوعی مداخله در امور داخلی خود می‌داند. پکن می‌گوید تایوان مهم‌ترین و حساس‌ترین موضوع در روابط آمریکا و چین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Ukraine
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۳ دی ۱۴۰۲
البته فعلا
آخرین اخبار