در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما علت‌های خونریزی مغزی و به دنبال آن پارگی عروق مغز تشریح شد.

امیدوار رضایی متخصص مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  کارشناس برنامه با بیان این مطلب که خونریزی مغزی به دنبال پارگی عروق مغز در داخل جمجمه رخ می‌دهد، افزود: جمجمه شامل پرده‌های مغز و خود مغز می‌باشد که خونریزی می‌تواند در زیر جمجمه و روی پرده سخت مغز، زیر این پرده سخت و حتی خود نسج مغز اتفاق بیفتد، که بسته به محل خونریزی، درمان‌های متفاوتی به دنبال خواهد داشت. همچنین افزود: خونریزی‌ها به دو دسته: حاد (سریع و ناگهانی) و مزمن (نشت خون آرام) تقسیم بندی می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که علائم و نشانه‌های خونریزی‌های مغزی کدامند، گفت: خونریزی‌های مغزی از بی‌علامتی مطلق که در هنگام نشت آهسته خون از عروق اتفاق می‌افتد، تا مرگ و کما متفاوت خواهد بود. (بسته به حجم خونریزی و منطقه خونریزی دهنده مغز، این علایم متفاوت خواهد بود)

امیدوار رضایی در آخر تاکید کرد: به طور مرتب کنترل فشار خون داشته باشید، از مصرف الکل، سیگار و دارو‌های تحریک کننده مانند: آمفتامین‌ها اجتناب کنید، زیرا حتی اگر خونریزی‌های مغزی عامل مرگ نشوند، باعث ناتوانی‌هایی از جمله: فلج اعضای بدن، قطع تکلم و ...، می‌شوند.

برنامه ضربان همه روزه از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۶ از شبکه سلامت سیمان پخش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار