معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان ضمن تاکید بر جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی گفت: ۳۰ درصد چاه‌های آب کشاورزی این استان دچار اضافه برداشت هستند.

حمید احسانی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی در اولویت این شرکت برای مدیریت مصرف است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: طبق قانون تمام پروانه‌های صادره کشاورزی برای مصرف آب مربوط به یک کشت بود، اما اکنون کشاورزان طی ۲ کشت (بهاره و پاییزه) فعالیت کشاورزی انجام می‌دهند و از آب چاه مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: اصلاح و تعدیل پروانه چاه‌های کشاورزی در دستور کار است و می‌توان ادعا کرد که در استان سمنان چاه غیرمجاز فعال و در حال بهره‌برداری وجود ندارد.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۱۷۰ حلقه چاه در بخش کشاورزی استان سمنان فعال و در حال بهره‌برداری است که از این تعداد ۸۰ درصد از چاه‌ها مجهز به کنتور هوشمند است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: مدیریت و نظارت بر میزان مصرف آب مربوط به چاه‌های دارای کنتور هوشمند نیازمند حضور فیزیکی کارشناس است.

وی تاکید کرد: ایجاد مرکز کنترل از راه دور (مرکز دیسپاچینگ) بر نظارت بر میزان برداشت آب از چاه موثر است و انتظار می‌رود تامین اعتبار برای اجرای این طرح در استان سمنان مورد توجه باشد، اکنون استان‌های خراسان و یزد پیگیر اجرای این مرکز هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.