کارشناس مسکن گفت: قدرت اعتبار دهی بانک‌های متخلف کاهش یافته است و به بانک‌های دولتی طبق کارگروه تامین مالی مسکن افزوده شده است.

حسین غضنفری کارشناس مسکن گفت: در حال حاضر بسیاری از بانک ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن و ساخت کوتاهی های زیادی کرده و با وجود مصوبه قانونی اما اقدام به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن نکرده و همین امر خود باعث می شود که روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن با کندی روبرو شود.

وی ادامه داد: در کار گروه مسکن بر پرداخت تسهیلات ساخت در پروژه‌های نهضت ملی مسکن تاکید بسیار زیادی شده اما همچنان شاهد کوتاهی های در اجرای پروژه هستیم.

او می گوید: طبق اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی  عملکرد ۴بانک خصوصی در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن صفر بوده است که باید طبق قانون برنامه هفتم توسعه قدرت اعتبار دهی آنها کاهش یابد و به بانک های از جمله مسکن،  ملی و..که در این بخش همکاری داشته اند اضافه شود .

وی اظهار کرد: موضوع تامین مالی و اضافه شدن ۲هزار میلیارد دلار از طریق صندوق توسعه ملی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن و افزایش یافتن قدرت اعتبار دهی بانک مسکن خود می تواند این بازار را به سمت رونق هدایت کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار