ثبت ۲ هزار هکتار دیم زار گیلان برای طرح جهش تولید در سامانه کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از ۵ هزار هکتار دیم زار ابلاغی در طرح جهش تولید تاکنون ۲ هزار هکتار در استان به ثبت رسیده است.

صالح محمدی با اشاره به ثبت ۲ هزار هکتار از اراضی استان در سامانه دیم زار کشور گفت: محصول گندم، جو، نخود، عدس، گیاهان علوفه‌ای، گیاهان روغنی و گیاهان دارویی در این دیم زار‌ها کشت می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به ویژگی‌های طرح جهش تولید اشاره و تصریح کرد: آموزش به بهره‌بردارن، ارتقا عملیات خاک‌ورزی، کاشت، داشت و برداشت، ارتقا عملکرد تولید، اعطای تسهیلات با سود پایین در بخش ماشین‌آلات کشاورزی از جمله ویژگی‌های این طرح است.
وی همچنین از تخصیص ۲۸ سهمیه در بخش ادوات کشاورزی در طرح جهش تولید به دیم زار‌های گیلان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰ متقاضی از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان امام به بانک‌های عامل معرفی شده اند.
وی با بیان اینکه ۵ هزار هکتار اراضی دیم زار گیلان برای طرح جهش تولید ابلاغ شده که فقط ۲ هزار هکتار به ثبت رسیده، گفت: طرح جهش تولید در دیم زار‌ها شامل طرح‌های کشت در خلاف جهت شیب و عمود بر شیب، کشاورزی حفاظتی، با محور آموزش و ترویج در روستا‌ها در حال انجام است.
این طرح‌ها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گیلان اجرا می‌شود.

برچسب ها: کشاورزی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.