بهسازی تقاطع غیرهمسطح مسیر میدان خاتم زاهدان در حالی با بیش از ۹۵ درصد کار عمرانی مراحل پایانی خود را سپری می‌کند که روند کُند آن با گذشت ۲ سال هنوز این طرح مهم را به سرانجام نرسانده اند.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان بیان کرد: مدت زمان زیادی از پروژه و طرح عمرانی در فلکه خاتم و زیرگذری که در حال ساخت است، می‌گذرد اما آنچنان پیشرفت فیزیکی که باید انجام می‌شد را نداشته و معایب خاص خود را دارد بویژه مکاتباتی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هنگام تردد آمبولانس ها از این مسیر وجود دارد.

ابوالفضل احمدزاده   بیان کرد: همراهان بیمار و بیماران هنگام تردد از این مسیر با مشکلات زیادی مواجه هستند چرا که این ناسطحی و ناهمواری موجود هنگام تردد از خط ریل، درد بیمار را افزایش داده و آمبولانس هنگام تردد از این مسیر با مشکل مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: پیرامون این موضوع تذکراتی به شهرداری زاهدان به مدت ۲۰ روز داده‌ایم تا کار سرعت گیرد چرا که یکی از حقوق اصلی مردم بوده و این مسیر یا به نحو مقبول عامه باید تسطیح شود یا مسیر جایگزینی برای آن در نظر گرفته شود در غیر اینصورت دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان از ظرفیت دستورالعمل ترک فعل مدیران استفاده خواهد کرد و این پرونده به نحو کیفری باز و رسیدگی خواهد شد.

تکمیل کنارگذر ریل میدان خاتم تا قبل از شروع سال جدید

شهردار زاهدان در این باره اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه ترافیک و تردد این شهر وجود دارد مسیر میدان خاتم به سمت زیباشهر و برعکس است که خودروها باید ریل راه آهن را رد کرده تا به مسیر زیباشهر یا جام جم و میدان خاتم دسترسی داشته باشند.

محمد امیر براهویی  افزود: این کار نیاز به یک ساختار خاص و اساسی داشت در این راستا قراردادی به صورت مشترک بین شهرداری زاهدان و اداره کل راه آهن جنوب شرق مبنی بر ساخت یک زیرگذر انجام تا هم ترافیک و هم ترددهایی که به علت ریل با مشکل مواجه بودند حل و فصل شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه کار عملیاتی پل راه آهن و زیرگذر تمام شده در حال زیرسازی، هدایت آب‌های سطحی و بعد از آن آسفالت هستیم تا قبل از شروع سال جدید این طرح بزرگ و مهم به بهره‌برداری برسد.

شهردار زاهدان تاکید کرد: مشکلاتی که هنگام تردد آمبولانس‌ها یا سایر شهروندان از مسیر ریل وجود دارد نیز با توجه به اینکه ریل شرایط خاص و تخصصی خود را دارد و در حیطه کار راه آهن است شهرداری نمی‌تواند روی آن اقدامی انجام دهد و آسفالت و تسطیح کند بنابراین در این قسمت باید حوزه فنی راه آهن ورود کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار