رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه از کسب رتبه چهارم کشوری این دانشکده در پویش ملی سلامت خبر داد.

آقای ارجمند گفت: از شروع طرح پویش ملی سلامت تاکنون بیش از ۱۲۲ هزار نفر از جمعیت ۱۸ سال به بالا در مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه سلامت پایش شده اند و فشارخون و دیابت آنان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: در این پویش ملی ۱۳۰۰ بیمار دیابتی و بیش از ۳۰۰۰ نفر مبتلا به بیماری فشارخون شناسایی شده اند که در بخش شناسایی دانشکده علوم پزشکی مراغه رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه اضافه کرد: همچنین ۱۶ هزار نفر نیز به بیماری پیش دیابت مبتلا هستند که از این حیث دانشکده علوم پزشکی مراغه توانسته است رتبه چهارم کشوری را در شناسایی کسب کند.

وی افزود: این طرح در شهرستان مراغه ادامه دارد و همه مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت آماده ارائه خدمات به همشهریان هستند.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: در پویش ملی سلامت که از ۲۰ آبان ماه آغاز شده است و تا ۳۰ دی ماه ادامه خواهد داشت وضعیت جسمانی و سلامت جمعیت بالای ۱۸ سال و مادران باردار شهرستان مراغه در خصوص ۲ بیماری مهم و خطرناک دیابت و فشارخون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت زمانی اجرای طرح از همه افراد بالای ۱۸ سال استان درخواست می‌شود تا در اسرع وقت به نزدیکترین واحد بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند و از آخرین وضعیت سلامت خود درباره ابتلای احتمالی به دیابت و فشار خون بالا مطمئن شوند.

آقای ارجمند افزود: نیمی از افراد مبتلا به این ۲ بیماری از وضعیت خود مطلع نیستند و به همین علت آگاه سازی بیشتر مردم در خصوص راه‌های پیشگیری و عوارض بیماری بسیار حیاتی است و بر همین اساس طرح پویش ملی سلامت با شعار آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر انتخاب شده است مردم شهرستان مراغه می‌توانند همه روزه به صورت ناشتا در مراکز بهداشت حضور یابند و رایگان مورد غربالگری قرار بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.