مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از ضرورت راه‌اندازی موزه شهدا در بخش کردیان قطب‌آباد جهرم خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی در دیدار با نمایندگان شورای اسلامی شهر قطب‌آباد بخشداری کردیان گفت: بخش کردیان قطب‌آباد جهرم دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که ضرورت دارد با مشارکت خیرین میراث فرهنگی، انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر از این ظرفیت‌ها برای توسعه و رونق گردشگری این بخش استفاده شود. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در صورت مشارکت خیرین میراث فرهنگی و بخش خصوصی منزل تاریخی شهید مسلمی کردیان به موزه شهدا تبدیل می‌شود. 

ثابت اقلیدی راه‌اندازی موزه شهدای کردیان را به‌عنوان یکی از نقاط منحصربه‌فرد کشور که شهید ۶ ماهه‌ای را در پیروزی انقلاب اسلامی به وطن هدیه کرده است، یک کار ارزشی و مهم دانست و افزود: خانه تاریخی طحان کردیان هم قابلیت تبدیل به موزه مردم‌شناسی را دارد که این پروژه نیز با مشارکت فعالان و دوستداران حوزه میراث فرهنگی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وخیرین علاقه‌مند به حوزه میراث فرهنگی تحقق خواهد یافت. 

او گفت: مراحل ثبت سوغات شیرینی واپرزی کردیان درفهرست میراث ناملوس هم انجام شده و به زودی شاهد ثبت این میراث ناملموس در فهرست آثار معنوی و میراث ناملموس ایران خواهیم بود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار