اسکای‌نیوز: انصارالله یمن با زرادخانه پیشرفته نظامی، به سادگی از میدان خارج نمی‌شود

شبکه خبری اسکای‌نیوز نوشت: جنبش انصارالله بر خلاف تصور عمومی از زرادخانه نظامی پیشرفته‌ای برخوردار است و به سادگی از میدان خارج نمی‌شوند.

این رسانه انگلیسی در یادداشتی به قلم «الکسی روسی» نوشت: حملات شبانه انگلیس و آمریکا به اهداف حوثی‌ها در یمن، تشدیدکننده بحرانی است که اکنون به نقطه جوش در سراسر خاورمیانه رسیده است.

اسکای نیوز افزود: این حمله همچنین شکست سیاست ایالات متحده و غرب در منطقه را آشکار کرد. حوثی‌ها علیرغم هشدار‌های متعدد، به حملات علیه کشتی‌ها در دریای سرخ ادامه داده و احتمالاً پس از این مداخله نظامی ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، «مقام‌های آمریکایی و بریتانیایی مایلند ارتباط بین اقدامات حوثی‌ها و آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را از هم جدا کنند، اما واقعیت این نیست. دست کم تا جایی که به جهان اسلام و بخش اعظم «جنوب جهانی» مربوط می‌شود، ایالات متحده و بریتانیا هر دو به شدت درگیر جنگ غزه و طرف اسرائیل هستند.

در ادامه این نوشتار می‌خوانیم که جنبش انصارالله بخشی از محور مقاومت در منطقه و مخالف رژیم صهیونیستی است. این گروه بر اساس گزارش اسکای، ۲۰ هزار پیکارجو دارد و برخلاف تصور عمومی است که اعضای آن، یکسری عناصر بی‌دست‌وپا هستند و کلاشینکف‌های قدیمی حمل می‌کنند، دارای زرادخانه‌ای هستند که شامل پهپاد‌های پیشرفته، موشک‌های کروز و بالستیک و همچنین سلاح‌های ضد کشتی است.

اسکای نیوز اعلام کرد: این گروه نظامی، پایتخت یمن (صنعا) و همچنین خط ساحلی دریای سرخ را که از نظر استراتژیک مهم است در اختیار دارد. رهبران آن هدف خود را مختل کردن کشتیرانی تجاری در این آبراه مهم برای برقراری آتش‌بس در غزه و رفع محاصره نوار اعلام کرده اند و از این منظر، بعید است که حملات تحت رهبری ایالات متحده قصد آن‌ها را خدشه دار یا متوقف کند.

بر اساس این گزارش، «حوثی‌ها طی ۱۰ سال گذشته، با حملات مشابهی از سوی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی مواجه بوده‌اند و نه تنها زنده ماندند که قوی‌تر هم شده‌اند.»

آمریکا و انگلیس بامداد امروز (جمعه) در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حملات به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. ارتش ملی یمن هم در پاسخ به تجاوز هوایی دو کشور، یک هدف متعلق به ایالات متحده در دریای سرخ را هدف قرار داد.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار