مجوز ۱۷ معدن غیرفعال در مهاباد سلب صلاحیت شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: امسال مجوز ۱۷ واحد معدن غیرفعال شهرستان به دلیل عدم بهره برداری و تعیین تکلیف سلب صلاحیت شده است.

حامد رمضانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت:  باتوجه به بررسی وضعیت معادن شهرستان و شناسایی واحد‌های غیرفعال، اخطار‌ها قبلی در راستای بهره برداری و یا اعلام پایان کار و برگشت به حالت عادی صادر شده بود.

وی اضافه کرد: اعضای شورای معادن با درخواست سلب صلاحیت این معادن موافقت و مقرر شده این معدن‌ها از طریق برگزاری مزایده به افراد واجد شرایط واگذار شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مهاباد بیان کرد: هم اکنون از مجموع ۷۸ معدن سطح شهرستان ۳۷ واحد فعال و ۲۴ واحد غیرفعال است.

رمضانی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۵ ماده معدنی از معادن مهاباد استخراج می‌شود که از حیث تنوع در بین شهر‌های استان آذربایجان‌غربی جایگاه نخست را دارد.

وی همچنین با اشاره به مشارکت معدن‌کاران این شهرستان در کار‌های عام المنفعه، عمران بویژه حوزه راهسازی روستا‌ها گفت: امروزه معادن و موادمعدنی موجود در مهاباد به اصلی‌ترین عامل توسعه اقتصادی شهرستان تبدیل شده‌اند.

به گفته وی، جذب سرمایه گذار در بخش فرآوری می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی، ثروت آفرینی، اشتغال‌زایی و افزایش ارزش افزوده را فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.