گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار شد تا دادگاه بین المللی دادگستری تخریب خانه‌های فلسطینیان را به عنوان شواهدی بر نسل‌کشی اسراییل در نظر بگیرد.

کشتار گسترده غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی باعث شده است آفریقای جنوبی به طور رسمی از این رژیم در دادگاه بین المللی دادگستری به جرم نسل کشی شکایت کند. اکنون طیف گسترده‌ای از شخصیت‌ها و نهاد‌های بین المللی از حمایت خود از این دعوی خبر می‌دهند. 

به گزارش الجزیره، بالاکریشنان راجاگوپال، گزارشگر ویژه سازمان ملل اعلام کرد دادگاه بین المللی دادگستری باید تخریب خانه‌ها در غزه را به عنوان شواهد نسل کشی اسراییل در نظر بگیرد. 

وی درباره حق برخورداری فلسطینیان از مسکن کافی گفت: حدود ۵۶ درصد از خانه‌ها در غزه تخریب شده یا آسیب دیده است. شمال غزه بیشترین آسیب را از حملات اسراییل دیده است به طوری که ۸۲ درصد از منازل در آنجا ویران شده است. دادگاه بین المللی کیفری باید از این موضوع به عنوان مدرکی در کنار بیانیه‌های عمومی که پیش‌تر از سوی آفریقای جنوبی مستند شده است، استفاده کند. 

براساس داده‌های آماری، نزدیک به ۳۶۰ هزار خانه در غزه طی حملات رژیم صهیونیستی به طور کلی تخریب یا آسیب دیده است. آسیب به ۳۷۰ مرکز آموزشی، ۲۲۱ مسجد و مکان عبادت، ۱۱ نانوایی، ۱۲۱ آمبولانس، و تعطیلی ۳۰ بیمارستان از ۳۵ بیمارستان موجود در غزه از دیگر مستنداتی است که نشان دهنده نسل کشی فلسطینیان توسط اسراییل است.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، نسل کشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار