مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: فعالیت سامانه بارشی،کولاک و کاهش ۲ تا چهار درجه سانتیگرادی دمای هوا برای شهر‌های این استان در پایان هفته پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اشاره به اعلام هشدار زرد به دلیل شرایط نامساعد جوی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی، استان سمنان امروز تا اواخر وقت فردا رشد ابر و به ویژه در نوحی صنعتی و نیمه غربی استان افزایش غلظت غبار و آلاینده‌های جوی را خواهد داشت.

ایرج مصطفوی ادامه داد: سامانه بارشی از اواخر وقت پنجشنبه به تدریج نیمه غربی و طی روز جمعه نقاط مختلف استان سمنان را دربرمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: بارش پراکنده باران در نقاط مختلف استان و بارش برف و باران در رتفاعات، وزش باد شدید و کولاک از جمله پیش‌بینی‌های هواشناسی استان سمنان برای آخر هفته است.

وی تاکید کرد: روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه آینده دمای هوای در بیشتر نقاط استان سمنان به طور متوسط بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

مصطفوی افزود: جاری شدن روان‌آب و سیلاب نقطه‌ای و احتمال اختلال در تردد محور‌ها و کاهش دید به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزنده راه‌ها از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی در آخر هفته (بیست و یکم و بیست و دوم دی ماه) است.

وی بیان کرد: احتیاط در تردد در محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع، مهمترین توصیه‌ها در این هشدار زرد است.

مصطفوی با اشاره به آمار جوی شبانه‌روز گذشته اظهار کرد: کوهان با دمای پنج درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و آرادان با دمای ۱۶ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان سمنان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر سمنان نیز برای روز‌های پایانی این هفته به طور میانگین ۱۲ و سه درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.