مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل از معرفی برگزیدگان دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج این استان خبر داد.

حسن محمدی ادیب گفت: دومین جشنواره صنایع‌دستی بسیج به صورت همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز اجرا شد و امروز مرحله داوری آثار انجام و نتایج اعلام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: ۱۲۰ اثر از ۴۵ هنرمند به این رویداد هنری ارسال شده بود و تعداد آثار نشان دهنده استقبال خوب صنعتگران استان از این جشنواره بود و پس از برپایی نمایشگاه آثار از ۱۱ تا ۱۶ دی ماه در محل نگارخانه خطایی اردبیل، در نهایت ۵۴ اثر به مرحله داوری راه یافته بود.

به گفته او، بر اساس ارزیابی داوران ولی محمدزاده در رشته ساخت زیورآلات، نرگس سلطان‌زاده در صنایع کاغذی، احمد عطایی در حکاکی روی فلز، مهدی نامور در منبت روی چوب و سولماز خوشنود در رشته فرآورده‌های دستی به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.

محمدی ادیب گفت: همچنین با نظر هیات داوران فریبا آرام در رشته جاجیم، گلیم و گبه به عنوان کارآفرین برتر و رقیه شاهی در رشته دوخت لباس سنتی به عنوان هنرمند مناطق کم‌برخوردار انتخاب و معرفی شدند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: برگزیدگان مرحله استانی دومین جشنواره صنایع‌ دستی بسیج علاوه بر تجلیل، به مرحله کشوری این جشنواره که اسفندماه برگزار خواهد شد، معرفی می‌شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.