حرکت قطار محلی دورود- اندیمشک از سر گرفته شد

مدیرکل راه آهن لرستان گفت: حرکت قطار مسافری محلی (ریل باس) دورود –اندیمشک که آذرماه گذشته به علت سانحه برخورد با قطار باری از چرخه فعالیت خارج شده بود، از سر گرفته شد.

رحمت رحمت نژاد اظهار کرد: این قطار اکنون طبق روال گذشته به صورت رفت و برگشت هرروز صبح در محور دورود به اندیمشک آماده ارایه خدمات به همشهریان و مردم لرستان است.

وی با بیان اینکه این ریل باس به دلیل برخورد با یک قطار باری در ۱۲ آذرماه دچار خساراتی شد و از چرخه فعالیت بازماند ادامه داد: راه آهن لرستان دارای یک قطار محلی و یک قطار ریل باس است که در محور دورود به اندیمشک هر ظهر و صبح به مسافران ارایه خدمت می‌کنند.

رحمت نژاد بیان کرد: امسال ۱۲۸ هزار و ۹۱۱ نفر مسافر توسط قطار‌های حومه‌ای راه آهن لرستان جابجا شده که نسبت به پارسال با جابجایی ۱۰۳ هزار و ۳۹۰ نفر ۲۵ درصد افزایش یافته است.

راه آهن لرستان که همزمان با راه آهن سراسری شمال - جنوب از سال ۱۳۰۶ – ۱۳۱۷ ساخته شده از دورود به سمت جنوب وارد رشته کوه‌های زاگرس شده است که از دره‌های تنگ و در جوار رودخانه سزار (دز) به مسیر خود ادامه می‌دهد.

راه آهن لرستان به طول ۱۵۵ کیلومتر با ۱۱ ایستگاه از مومن آباد شروع می‌شود و تا ایستگاه تنگ هفت ادامه می‌یابد که در آینده نیز راه آهن در دست ساخت دورود - خرم آباد - پلدختر و ازنا - خمین - اصفهان به آن وصل خواهد شد.

برچسب ها: راه آهن ، قطار محلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.