رجحانی معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: بعد از الکترونیکی شدن اخذ عوارض، سازههای عوارضی دیگر کارایی خود را از دست دادند.
وی افزود: وجود این سازههای فرسوده علاوه بر ناایمن کردن آن مکان، فضای نامطلوبی را ایجاد کرده بود.
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: برای برچیدن این عوارضی نیاز به اخذ مجوز بود که گرفتن آن یک سال و نیم طول کشید.
این مسئول بیان کرد: ایجاد رمپ و لوپها و ایمن سازی و کاهش سرعت سیر نیز باید انجام شود تا محل تردد مناسبی برای خودروها ایجاد شود و این کار در ایستگاههای عوارضی شمارههای یک، دو و سه انجام میشود.
رجحانی افزود: برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز ۱۵۰ طرح خرد و کلان داریم که مرحله به مرحله اجرا میشود.
این مسئول گفت: این طرح ها شامل انسداد دسترسیهای غیرمجاز، حذف سازههای عوارضی و اقدام بعدی ایمن سازی دسترسیهای مجاز به آزادراه خواهد بود وآشکارسازی و ایمن سازی صورت میگیرد.
معاون عمرانی استاندار قزوین در ادامه گفت: گام دوم ایمن سازی دسترسیهای مجاز در محورهای مواصلاتی است.
جمع آوری سازههای عوارضی، گام دوم برای رفع نقاط حادثه خیز بر مبنای کارگروه پیگیری سوانح است.