کشت گلرنگ در سطحی حدود ۲ هکتار بصورت کاملا مکانیزه در اراضی دیم شهر اردل برای اول بار انجام گردید.

وحید طهماسبی مدیر جهاد کشاورزی اردل با بیان اقدامات انجام شده در جهت اجرای برنامه الگوی کشت در شهرستان، خاطرنشان کرد: در همین راستا توزیع کود در سامانه پایش مواد کودی بر اساس برش شهرستانی الگوی کشت، اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها بر اساس معیار‌های الگوی کشت، اجرای برنامه تناوبی محصولات زراعی (علوفه دیم، گلرنگ و کاملینای دیم و حبوبات دیم)، اجرای کشت مستقیم در دیمزار‌ها و کاشت ارقام دیم مقاوم به خشکی و بذرمال بذور مورد استفاده در طرح جهت افزایش تحمل به شرایط تنش انجام شده است.

وی با بیان اینکه درآمد برای کشاورزان از اهمیت بالای برخوردار است، افزود: کشت دانه‌های روغنی در راستای اجرای برنامه الگوی کشت خصوصا در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها از اولویت‌های این شهرستان می‌باشد. 


بیشتر بخوانید


طهماسبی اضافه کرد: بنابراین کشت گلرنگ را در سطح اقتصادی با حساسیت بالا دنبال میکنیم تا نتیجه خوبی داشته باشد، زیرا در صورت تولید مناسب برای سال‌های آتی کشاورزان قطعا تمایل نشان خواهند داد.

نصیری مسئول تولیدات گیاهی شهرستان ادامه داد: گلرنگ در سطحی حدود ۲ هکتار بصورت کاملا مکانیزه در اراضی دیم شهر اردل برای اول بار انجام گردید. 

وی افزود: برای کشت گلرنگ در هر هکتار نیاز به ۲۰-۲۵ کیلو بذر می‌باشد و در هر هکتار ۱/۵ تن بذر، ۵۰ کیلو گل و ۳ تن علوفه خشک تولید خواهد شد.

برچسب ها: الگوی کشت ، جهش تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار