مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۰ شهر از مجموع ۵۵ شهر و ۱۱۰ روستا از سه هزار و ۲۸۰ روستا دارای قابلیت گازرسانی استان گازدار است.

 محمودرضا میرشکاری گفت: با اجرای بیش از ۵ هزار و ۸۵۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز طبیعی در سطح شهرها و روستاهای استان   در حال حاضر به شهرهای زاهدان، زابل، هامون، ایرانشهر، محمدآباد، بمپور، بزمان، محمدان، خاش و اسماعیل‌آباد گازرسانی شده است و گازرسانی به ۳۰ شهر دیگر استان نیز در حال انجام است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان اظهار کرد: بیش از ۱۲۸ هزار و ۵۰ مشترک خانگی و حدود یک هزار و ۹۵۰ مشترک عمده از این موهبت الهی استفاده می‌کنند، این در حالی است که امکان اشتراک‌پذیری جهت ۲۲۳ هزار و ۴۰۰ مشترک مهیا شده است.
 
میرشکاری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار علمک در سیستان و بلوچستان نصب شده است، تصریح کرد: همچنین عملیات اجرایی گازرسانی در ۱۵ شهر استان شامل زهک، ادیمی، دوست‌محمد، بنجار، جزینک، سر جنگل، ده رئیس، ریگ ملک، نوک‌آباد، لادیز، میرجاوه، سراوان، قصرقند، گلمورتی و چابهار نیز در حال انجام است.
 
به گفته وی ۳۰ شهر باقی‌مانده استان برای گازرسانی در مراحل مختلف مطالعات و طراحی شبکه و پیمان‌سپاری قرار دارند.
 
این مقام مسئول در خصوص شبکه گازرسانی روستایی در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۰ روستا واقع در شهرستان ایرانشهر و بمپور با ۲ هزار و ۷۰۰ مشترک خانگی روستایی از نعمت شبکه گازرسانی بهره‌مند شده‌اند.
 
وی گفت: به دنبال تسریع در حوزه گازرسانی در سطح استان، طرح ضربتی گازرسانی با استفاده از ظرفیت استان‌های معین در شهرهای مرکزی، غربی، شمالی و جنوبی سیستان و بلوچستان در حال اجرا است.

برچسب ها: گازرسانی ، شرکت گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار