اداره کل استاندارد کرمان در ۹ ماهه امسال، ۴ هزار و ۱۷۱ مورد گواهینامه انطباق کالا‌های صادراتی برای محصولات پسته، مغز پسته، انواع خرما و رطب صادر کرده است.

بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمان، طی ۹ ماه امسال نسبت به بازرسی و نمونه برداری از ۴ هزار و ۱۷۱ محموله صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان کرمان اقدام شده است که پس از بازرسی و نمونه برداری از محموله‌ها و آزمون‌های انجام شده، تعداد ۴ هزار و ۱۷۱ مورد گواهینامه انطباق کالای صادراتی برای محصولات پسته، مغز پسته، انواع خرما، رطب به مقصد کشور‌های اردن، ارمنستان، ازبکستان، اسپانیا، استرالیا،  استونی، اکراین، آلمان، امارات متحده عربی، عربستان، اندونزی، ایتالیا، بحرین، بلاروس، بلژیک، پاکستان، تایوان، ترکیه، چین، دبی، روسیه، سوئد، سوئیس، صربستان، عراق، فرانسه، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کانادا، گرجستان، لبنان، مالزی، مصر، هلند، هندوستان، هنگ کنگ و یونان صادر شده است.

همچنین در زمینه کنترل و نظارت بر محموله‌های وارداتی مشمول مقررات استاندارد در ۹ ماه امسال نسبت به بازرسی، بررسی اسناد و مدارک اظهار نامه و نمونه برداری محموله‌های وارداتی اقدام و در این زمینه تعداد ۲ هزار و ۲۳ مجوز وارداتی انطباق با استاندارد صادر شده است.

از این تعداد ۷۲۷ گواهینامه انطباق مربوط قطعات منفضله خودرویی و هزار و ۲۳  مورد مرتبط با مواد و کالا‌های حد واسط بوده است.

صدور و انطباق تعداد ۳۷ کوتاژ از روش نمونه برداری و آزمون صورت پذیرفته است و برای تعیین ماهیت کالا‌های وارداتی ۱۰۹ اظهار نامه مورد بررسی و آزمون و اعلام نظر به گمرک شده و مابقی از سایر روش‌های ارزیابی انطباق اعلام نظر صورت پذیرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار