سازمان بین المللی دفاع از کودکان اعلام کرد در سال ۲۰۲۳ نظامیان صهیونیست دستکم ۸ هزار کودک فلسطینی را کشته‌اند.

در حالی رژیم صهیونیستی کارزار نسل کشی خود علیه فلسطینیان در نوار غزه را از هفتم اکتبر آغاز کرده است که تاکنون معادل ۴ درصد از جمعیت این باریکه کشته و زخمی و نزدیک به ۹۰ درصد جمعیت غزه از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند، موضوعی که با ادامه یافتن موج توحش رژیم صهیونیستی می‌تواند تشدید شود. 

به گزارش الجزیره، سازمان بین المللی دفاع از کودکان امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای سال ۲۰۲۳ را سال نسل کشی کودکان فلسطینی نامید.

در بیانیه منتشر شده از سوی این سازمان آمده است: دستکم ۸ هزار کودک فلسطینی در نوار غزه و ۱۲۱ تن نیز در کرانه باختری و بیت المقدس در سال ۲۰۲۳ جان خود را از دست دادند. نیرو‌های اسرائیلی مرتکب نسل کشی علیه کودکان فلسطینی شدند. 

این بیانیه می‌افزاید: نرخ کشتار کودکان فلسطینی به دست نیرو‌های اسرائیلی طی سال گذشته میلادی به طور بی سابقه‌ای افزایش یافت که نشان دهنده آن است که کودکان هدف اصلی کشتار نظامیان اسرئیلی بوده‌اند. 

این سازمان تاکید دارد: با توجه به آنکه هزاران کودک اکنون در غزه مفقود شده و در زیر آوار‌ها هستند انتظار می‌رود شاهد افزایش قابل توجه شمار تلفات کودکان فلسطینی باشیم. 

این نهاد در پایان خاطر نشان می‌کند: قطع دسترسی به آب، غذا، برق، اقلام بهداشتی و پزشکی و نیز سوخت در کنار بمباران گسترده و ادامه دار بیمارستان‌ها، مدارس، نانوایی‌ها، ایستگاه‌های تصفیه آب و زمین‌های کشاورزی به طور اجتناب ناپذیری شمار تلفات کودکان فلسطینی را افزایش خواهد داد. 

همچنین کودکی که در سال ۲۰۰۸ تنها ۲ سال سن داشته است تاکنون ۵ جنگ خونین را در غزه شاهد بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار