ثابت اقلیدی گفت: بخش کردیان قطب‌آباد جهرم دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه میراث فرهنگی است که از آن جمله ضرورت راه‌اندازی موزه شهدا در این بخش است.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲، اظهار کرد: بخش کردیان قطب‌آباد جهرم دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که ضرورت دارد با مشارکت خیرین میراث فرهنگی، انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر از این ظرفیت‌ها برای توسعه و رونق گردشگری این بخش استفاده شود. 

او گفت: در صورت مشارکت خیرین میراث فرهنگی و بخش خصوصی، منزل تاریخی شهید مسلمی کردیان به موزه شهدا تبدیل می‌شود. 

ثابت اقلیدی، راه‌اندازی موزه شهدای کردیان را به‌عنوان یکی از نقاط منحصربه‌فرد کشور که شهید ۶ ماهه‌ای را در پیروزی انقلاب اسلامی به وطن هدیه کرده است، یک کار ارزشی و مهم دانست.

او افزود: خانه تاریخی طحان کردیان هم قابلیت تبدیل به موزه مردم‌شناسی را دارد که این طرح نیز با مشارکت فعالان و دوستداران حوزه میراث فرهنگی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و خیرین علاقه‌مند به حوزه میراث فرهنگی تحقق خواهد یافت. 

ثابت اقلیدی گفت: مراحل ثبت سوغات شیرینی واپرزی کردیان در فهرست میراث ناملوس هم انجام شده و به زودی شاهد ثبت این میراث ناملموس در فهرست آثار معنوی و میراث ناملموس ایران خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار