سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: ۸۰ درصد از گازگرفتگی‎‌هایی که از سوی سگ‌ها اتفاق می‌افتد مربوط به حیوانات صاحب‌دار بوده و فقط ۲۰ درصد آن‌ها مربوط به سگ‌های بلاصاحب است.

مهدی امینی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: معضل گزش سگ‌های ولگرد و خطر انتقال بیماری هاری بسیار مهم بوده و برای رفع این مشکل به شکل مداوم در کارگروه بیماری‌های واگیر استان قزوین برنامه ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲ هزار قلاده سگ ولگرد از ابتدای سال جدید تاکنون زنده‌گیری شده و به کمپ‌های نظارت ویژه نظارتی منتقل شده است، افزود: سگ‌های ولگرد پس از انتقال به کمپ با نظارت اداره دامپزشکی معاینه می‌شوند و اگر بیماری خاصی نداشته باشند به مرحله عقیم‌سازی رفته و بعد از تزریق واکسن هاری و سپری کردن دوره نقاهت با اجازه اداره محیط زیست پلاک‌گذاری و رهاسازی می‌شوند.

امینی اضافه کرد: کمپی تحت عنوان حامی واقع در جاده بویین زهرا، به عنوان نخستین کمپ ساماندهی سگ‌های ولگرد شناخته می‌شود که از سال ۹۴ تاکنون فعال است و سگ‌های ولگرد بعد از زنده‌گیری به این کمپ منتقل می‌شوند.

این مسئول عمده معضل کنترل جمعیت حیواناتی که ناقل بیماری هستند را بیشتر در نواحی منفصل شهری عنوان کرد و گفت: نواحی مثل مشعلدار، محمودآباد، اسماعیل‌آباد از عمده کانون‌هایی هستند که جمعیت سگ‌های ولگرد در آنجا بیشتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۹ دی ۱۴۰۲
پس صاحباشون باید دیه بدن و مجازات بشن
آخرین اخبار