معاون هماهنگی امور اقتصادی استان بوشهر از راه‌اندازی مرکز تولید و عرضه ﺩﺍئمی ﻧﺎﻥ محلی ﺩﺭ ﻣﺮاﻛﺰ ۱۰ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ استان خبر داد و گفت: در این راستا باید آرد یارانه‌ای به متقاضیان اختصاص یابد.

علی باستین در نشست کمیسیون آرد و نان با اشاره به عملکرد اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر در حوزه گندم و آرد در سال جاری، اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۱۵۶ هزار و ۱۱۷ تن گندم مورد نیاز استان بوشهر تامین شده است.

وی از خرید ۱۲۴ هزار و ۶۶۷ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: در این راستا کشتی حامل ۲۶ هزار و ۲۵۰ تن گندم در بندر بوشهر تخلیه و به انبار‌های مورد نظر بارگیری شد.

معاون امور اقتصادی استان بوشهر، هماهنگی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای احداث انبار مکانیزه به‌منظور ذخیره کردن گندم را از دیگر فعالیت‌ها دانست و تصریح کرد: از بهمن ماه سال گذشته بر اساس ابلاغ شیوه‌نامه جدید، طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در این استان و نیز همزمان با سایر استان‌ها اجرایی شد.

باستین با اشاره به پخت و عرضه نان محلی در استان بوشهر بیان کرد در این راستا تأکید لازم برای بررسی بیشتر در زمینه پخت و عرضه نان محلی با آرد یارانه‌ای شده است.

وی ادامه داد: در این حوزه ایجاد زمینه و شرایط لازم برای استقرار غرفه دایمی نان محلی در سطح مرکز هر ۱۰ شهرستان استان بوشهر در دستور کار قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: مقرر شد انواع نان محلی شامل ترکی، شیر مال، نان سبزیجات، گرده، تیری و هر گونه نان که نرخ مصوب ندارد اقدامات کارشناسی لازم در زمینه درج قیمت و شرایط لازم برای ثبت در دستگاه کارتخوان هوشمند صورت گیرد تا عرضه‌کنندگان این نوع نان دچار مشکل در فروش و عرضه نشوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۲ دی ۱۴۰۲
متاسفانه نان دراستان بوشهر ازکیفیت خوبی برخوردار نیست ای کاش بجای مخمر از خمیر رسیده شده یاهمان خمیر ترش استفاده می‌شد خیلی سالم‌تره
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۱:۵۴ ۲۱ دی ۱۴۰۲
کیفیت نان متاسفانه افتضاح نظارت هم تعطیل جدیدا هم باب شده نانوایی سنگک که میری نون میگیری چنانچه تعداد بیشتری بخای بهت میگه دوتا کارت بایستی بکشی با وجود اینکه اخیراً تو رسانه اعلام شده که تخلف محسوب میشه منتهی رعایت نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۱ دی ۱۴۰۲
آآقای یا خانم محترم بیشتر بخواهی با ی کارت آرد بنده خدا کم میشه